وب سایت اطلاعات در گزارشی اختصاصی می نویسد که اپل در حال مذاکره با شرکت مخابراتی China Mobile برای معرفی سرویس پخش فیلم و سریال «Apple TV Plus» در چین بوده است. در صورت امضای قرارداد، اپل تی‌وی پلاس تنها سرویس استریم آمریکایی فعال در چین خواهد بود.

به دلیل قوانین سرزمینی، پلتفرم های آمریکایی معمولاً نمی توانند محتوای خود را مستقیماً در اختیار کاربران چینی قرار دهند. اطلاعات حاکی از آن است که اپل در تلاش است تا سرویس تی وی پلاس را از طریق اپراتور بزرگ China Mobile و در قالب اشتراک ماهانه به چین بیاورد. در این صورت سرویس پخش فیلم و سریال اپل روی ست تاپ باکس های چاینا موبایل در دسترس خواهد بود و درآمد حاصل از آن بین اپل و چاینا موبایل تقسیم خواهد شد.

ظاهرا مذاکرات اپل و چاینا موبایل در پایان سال گذشته انجام شده است و در حال حاضر مشخص نیست که نتیجه مذاکرات به کجا ختم شده است. ظاهرا اپل سال گذشته می خواست همکاری خود را با China Mobile اعلام کند. اما او از انجام این کار خودداری کرد.

حتی در صورت امضای قرارداد، برنامه Apple TV در آیفون احتمالاً شامل محتوای سرویس Apple TV Plus نخواهد بود. زیرا ارائه محتوا در برنامه مذکور، قوانین کشور چین را نقض می کند.

مقالات مرتبط

قیمت اشتراک خدمات مختلف در چین بسیار کمتر از آمریکا است. به عنوان مثال، کاربران چینی کمتر از 2 دلار در ماه برای Apple Music پرداخت می کنند. در حالی که هزینه سرویس مشابه برای کاربران آمریکایی 10.99 دلار در ماه است. بنابراین، انتظار می رود قیمت Apple TV Plus در چین بسیار کمتر از ایالات متحده باشد.

این وب سایت خبری می گوید اپل در تلاش است تا سایر خدمات اشتراک خود مانند Apple Arcade را در اختیار کاربران چینی قرار دهد. با این کار، اپل در تلاش است تا درآمد بخش خدمات نرم افزاری خود را از طریق تعداد زیاد کاربران چینی افزایش دهد.