اخیراً مشخص شد که اپل واچ تأییدیه FDA را برای استفاده در آزمایشات بالینی AFib دریافت کرده است. این بدان معناست که باید منتظر ویژگی های بهتری در نسل بعدی باشیم.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نرم افزاری را برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) در اپل واچ تایید کرده است و این نرم افزار می تواند برای آزمایشات بالینی استفاده شود. ویژگی AFib History اپل واچ اولین فناوری سلامت دیجیتال است که از طریق برنامه ابزارهای توسعه تجهیزات پزشکی FDA (MDDT) مقیاس پذیر است. فیبریلاسیون دهلیزی یک اختلال ریتم قلب است که به عنوان آریتمی نیز شناخته می شود. ویژگی تاریخچه AFib برای بررسی ارزیابی هفتگی شدت AFib فرد قبل و بعد از استفاده از دستگاه ابلیشن قلبی در طول یک کارآزمایی بالینی طراحی شده است.

ویژگی AFib History اپل واچ به طور مرتب ضربان قلب کاربر را برای نشانه های AFib بررسی می کند. پس از یک هفته آزمایش، ضربان قلب شما را هنگام استفاده از ساعت اپل محاسبه می کند. نرم افزار تشخیص AFib همچنین برای استفاده به عنوان یک تست نشانگر زیستی برای کمک به ارزیابی امتیازات شدت AFib به عنوان نقطه پایانی اثربخشی ثانویه در کارآزمایی‌های بالینی طراحی شده است که ایمنی و کارایی دستگاه‌های فرسایش قلبی را ارزیابی می‌کنند. اینها ابزارهای جدید مهمی هستند که می توانند به طور قابل توجهی بار فیبریلاسیون دهلیزی را بر روی بیمار کاهش دهند.

اپل واچ کاربردی تر می شود

در خبری دیگر، اپل قصد دارد در جریان رویداد WWDC 2024 از سیستم عامل iOS 18 رونمایی کند.

این ویژگی های هوشمند، مدل داخلی بزرگ زبان اپل (LLM) به نام Ajax است. مقالات و گزارش تحقیقاتی AppleInsider تمرکز بر پردازش هوش مصنوعی در دستگاه آیفون را نشان می دهد. با این حال، برای درخواست‌های پیچیده، Ajax می‌تواند به سرورهای ابری، که احتمالاً شامل مشارکت با Google یا OpenAI باشد، تکیه کند.

حفظ حریم خصوصی در اولویت است. AppleInsider گزارش می دهد که کاربران قبل از استفاده از Ajax از پیام ها یا داده های سافاری مطلع می شوند. کوک در طی یک تماس مالی بر اشتیاق اپل برای هوش مصنوعی تاکید کرد و از “چیزهای هیجان انگیز” نام برد، در حالی که بر حفظ حریم خصوصی به عنوان یک مزیت کلیدی تاکید کرد.

در حالی که آیپدهای جدید ممکن است در رویداد آینده اپل رونمایی شوند، احتمالاً باید تا کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در 10 ژوئن منتظر بمانیم تا نگاهی جامع به نقشه راه هوش مصنوعی اپل داشته باشیم.

در اخبار مرتبط، اپل این روزها فروش مناسبی در بازار چین ندارد. رشد برندهای چینی مانع اپل شده است و باید دید که شرکت کوپرتینویی چه برنامه ای برای افزایش فروش دارد.

کاهش فروش آیفون را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد. لازم به ذکر است که ممنوعیت استفاده کارمندان از دستگاه های اپل توسط دولت بر فروش این شرکت تاثیر گذاشته است. علاوه بر این، احیای فناوری های هوآوی چالش بزرگی را به همراه دارد. فروش هواوی به دلیل عرضه موفق سری میت 60 69.7 درصد افزایش یافت. این افزایش، هواوی را در جایگاه چهارم از نظر سهم بازار قرار داد و 15.5 درصد از بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین کاهش تقاضا برای دستگاه های اپل نیز به کاهش قیمت کمک کرده است. با وجود تلاش‌هایی که برای جلب نظر مصرف‌کنندگان با کمپین‌های تخفیف و یارانه‌های تا سقف 1300 یوان (180 دلار) انجام می‌شود، اپل برای حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی چین تلاش کرده است.

با نگاهی به آینده، نشانه‌هایی از بهبود بالقوه اپل در سه ماهه دوم سال 2024 وجود دارد. تحلیلگران در Counterpoint Research پیشنهاد می‌کنند که یک تغییر احتمالی در شتاب برای آیفون، که با معرفی گزینه‌های رنگی جدید و ابتکارات فروش تهاجمی تقویت شده است.

منبع

به این پست امتیاز دهید