ماه گذشته، اپل از اپل واچ سری 9 رونمایی کرد. در پایان همان ماه، غول فناوری کوپرتینویی اپل واچ اصلی را منسوخ کرد. اکنون، نسل دوم ساعت هوشمند این شرکت یعنی Watch Series 1 وارد لیست تولید قدیمی شده است. شایان ذکر بوده که برچسب های قدیمی هر دو متفاوت هستند. برای تقویت حافظه، واچ اصلی و واچ سری 1 به ترتیب در سال 2015 و 2016 عرضه شدند.

اپل محصولات قدیمی را به عنوان محصولاتی طبقه بندی می کند که پنج ساله بوده اما کمتر از هفت سال از بازار خارج شده اند. برچسب قدیمی روی واچ سری 1 نشان می دهد که کاملاً منسوخ نشده اما ممکن است دیگر واجد شرایط پشتیبانی رسمی نباشد. این بدان دلیل است که تعمیرات منوط به در دسترس بودن قطعات یدکی است. هنگامی که اپل برچسب منسوخ شده را زد، واچ سری 1 هیچ تعمیر رسمی در فروشگاه ها یا فروشگاه های مجاز این شرکت دریافت نمی کند.

اپل واچ سری 1 در سال 2016 همراه با واچ سری 2 عرضه شد. این ساعت در بین این دو ساعت هوشمند، یک پیشنهاد مقرون به صرفه تر بود. شایان ذکر است، واچ سری 1 به جز چیپست سریع‌تر، سخت‌افزاری مشابه مدل اصلی داشت. قیمت آن 369 دلار بود که آن را در بین مصرف کنندگان محبوب کرد. اپل واچ سری 1 و 2 تا سال 2020 به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت کردند. هر دو در حال حاضر بر روی watchOS6 اجرا می‌شوند. واچ سری 1 عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان در سال 2018 را به خود اختصاص داد و 90 درصد از فروش جهانی اپل واچ را به خود اختصاص داد.

اپل واچ سری 1 منسوخ شد

در دیگر خبرها گوگل بیش از یک سال است که اپل را به دلیل عدم پذیرش پروتکل خدمات ارتباطی غنی (RCS) مورد تمسخر قرار داده است. این شرکت حتی کمپینی به نام «دریافت پیام» راه‌اندازی کرد تا سازنده آیفون را تحت فشار قرار دهد تا پروتکل پیام‌رسانی را بپذیرد، اما اپل زحمت شنیدن آن را به خود نداد.

اکنون، سامسونگ به غول جستجو پیوسته و از شرکت کوپرتینویی برای پذیرش RCS خواسته بوده و این کار را به شیوه طعنه آمیز خود انجام داده است. سامسونگ ویدئوی جدیدی را در یوتیوب منتشر کرده است که از اپل می‌خواهد RCS را بپذیرد. این ویدیو با عنوان «حباب‌های سبز و حباب‌های آبی می‌خواهند با هم باشند»، مکالمه‌ای به سبک رومئو و ژولیت را بین دو کاربر نشان می‌دهد که می‌خواهند با هم باشند، اما یکی از والدینشان آنها را از هم دور نگه می‌دارد. سبز با آنها چه کرد؟ یکی از آنها می پرسد ما هم حباب هستیم. ویدیوی تاثیرگذار سامسونگ از کمپین #GetTheMessage موجود Google پشتیبانی می‌کند.

RCS قرار است یک ارتقاء نسبت به پروتکل پیام رسانی موجود، SMS، که فاقد رمزگذاری، پیام های گروهی یا برچسب های متحرک است باشد. چت‌های RCS با نشان دادن زمانی که شخصی در حال تایپ کردن است، ارائه رسید خواندن و امکان ارسال پیام از طریق داده تلفن همراه یا Wi-Fi، تجربه‌ای غنی از پیام‌رسانی را به شما ارائه می‌دهند. همچنین می توانید فایل‌های حجیم و عکس های با وضوح بالا را با استفاده از RCS به اشتراک بگذارید. پروتکل جدید در تمامی گوشی های اندرویدی موجود است.

برای اینکه RCS موثر باشد، باید روی همه گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون‌ها اجرا شود. با این حال، اپل تمایلی به پذیرش پروتکل جدید نداشته است، احتمالاً به این دلیل که شرکت کوپرتینویی نمی‌خواهد قفل اکوسیستم خود را رها کند. در حالی که احتمال اینکه اپل با میل خود RCS را بپذیرد بسیار اندک است، تنظیم کننده ها، مانند اتحادیه اروپا، ممکن است آن را مجبور کنند که خدمات پیام رسانی خود را باز کند. با این حال، همچنان می‌توانید RCS را در آیفون‌ها با استفاده از این برنامه شخص ثالث امتحان کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید