اپل ساعاتی پیش سیستم‌عامل iOS 17.1 را دردسترس گوشی‌های مقصد قرار داد. این به‌روزرسانی از اواخر ماه گذشته‌ی میلادی وارد فاز بتا شده بود. مهم‌ترین تغییر iOS 17.1، انتقال داده‌های ایردراپ بر بستر اینترنت است.

در حالت عادی اگر بخواهید با ایردراپ اطلاعات را انتقال دهید، باید هر دو دستگاه به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل باشند. پس از نصب iOS 17.1، اگر دستگاه‌ها از محدوده‌ی پوشش وای‌فای خارج شوند، اطلاعات را ازطریق اینترنت سیم‌کارت می‌توانید انتقال دهید. این قابلیت هنگام رونمایی اولیه‌ی iOS 17 معرفی شده بود، اما در نسخه‌ی اصلی این سیستم‌عامل ارائه نشد.

جدیدترین نسخه‌ی آی‌او‌اس تغییرات دیگری نیز در گوشی آیفون اعمال می‌کند. به‌نوشته‌ی ورج، سیستم‌عامل جدید اپل بخش Favorites را به اپل موزیک می‌آورد تا بتوانید موسیقی‌ها و آلبوم‌ها و پلی‌لیست‌های دلخواهتان را وارد فهرستی جدید کنید. الگوریتم اپل موزیک بر‌اساس این فهرست، موسیقی‌های جدید به شما پیشنهاد خواهد داد. همچنین، اپل صفحه‌ی تنظیمات قابلیت StandBy را اصلاح کرده است.

برخی از تغییرات iOS 17.1 به‌صورت منطقه‌ای اعمال می‌شود. برای مثال، کاربران بریتانیا ازاین‌پس می‌توانند باقی‌مانده‌ی حساب بانکی خود را ازطریق اپلیکیشن Apple Wallet مشاهده کنند. این به‌روزرسانی مشکل تشعشعات آیفون ۱۲ را نیز برطرف کرده است؛ مشکلی که در فرانسه خبرساز شده بود. ظاهراً تغییرات مربوط به تشعشعات، صرفاً برای کاربران فرانسوی اعمال می‌شود.

برای دانلود نسخه‌ی جدید iOS، در گوشی خود وارد مسیر Settings > General > Software Update شوید و مراحل را به‌ترتیب دنبال کنید تا iOS 17.1 نصب شود.

اپل افزون‌بر iOS 17.1، سیستم‌‌عامل‌های iPadOS 17.1 و macOS Sonoma 14.1 را در‌دسترس قرار داده است. جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل مک بوک تغییراتی که برای اپل موزیک گفتیم، به‌همراه می‌آورد و برخی از باگ‌ها را برطرف می‌کند.