نام رسمی گونه‌ی تازه کشف‌‌شده Promachocrinus fragarius است و به رده‌ی کرینوئید تعلق دارد. این رده، ستاره‌‌های دریایی، خارپشت‌های دریایی، سکه‌های دریایی، خیارهای دریایی و زنبق‌های دریایی را شامل می‌شود؛ به‌همین دلیل نام غیررسمی این موجود ستاره‌ی دریایی پردار جنوبگان است.

پروفسور راس در مصاحبه‌ای می‌گوید در ابتدا تنها یک گونه (Promachocrinus kerguelensis) در زیرگروه ستاره‌های دریایی پَردار قطب جنوب قرار داشت؛ اما دانشمندان آمریکایی و استرالیایی با پژوهش در اقیانوس منجمد جنوبی، چهار گونه‌ی جدید را نیز شناسایی کردند که می‌توانند در زیرگروه ستاره‌ی دریایی پردار قطب جنوب قرار گیرند.

به‌گفته‌ی راس، بیشتر ستاره‌های پَردار دریایی ۱۰ بازو دارند؛ اما موجود تازه کشف‌شده به‌دلیل داشتن ۲۰ بازو، توجه بسیاری از محققان و دانشمندان را به‌خود جلب کره است. او در ادامه می‌افزاید بازوهای ستاره‌های پردار معمولی به سمت بالا و به حالت باز هستند؛ اما بازوهای گونه‌ای که به‌تازگی کشف شده، به سمت پایین بوده و وضعیتی جمع‌شده دارند.

راس معتقد است که کشف جدید این اجازه را به محققان می‌دهد تا علاوه‌بر اضافه‌کردن ۸ گونه به گروه ستاره‌های دریایی پردار و افزودن ۴ کشف جدید، حیوانات کشف‌شده در گذشته را که تصور می‌شد به گونه‌های مجزا تعلق دارند، «دوباره احیا‌» کنند.

براساس مقاله‌ی محققان، گونه‌ی جدید، جایی بین ۶۵ تا ۱۱۷۰ متری زیر سطح اقیانوس منجمد جنوبی کشف شده است. پژوهشگران در این مقاله، به حرکات ظاهرا فرازمینی این موجود تازه کشف‌شده حین شنا هم اشاره کرده‌اند.

کشف گونه‌های جدید در طبیعت، موضوع جدیدی نیست و به‌گفته‌ی راس، آزمایشگاه او سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ گونه‌ی جدید را نام‌گذاری می‌کند. بااین‌حال تنها مشکل موجود، حجم تلاشی است که باید برای نام‌گذاری آن‌ها انجام شود.