طبق گزارش رسانه های کره ای، هدست واقعیت افزوده (XR) جدید سامسونگ انتظار می رود در فوریه 2024 عرضه شود، اما 3 تا 6 ماه بعد وارد بازار خواهد شد. از هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو این یکی از دلایل این تصمیم عنوان شده است.

تاخیر در عرضه هدفون سامسونگ XR

GSMARNA بر اساس یک گزارش کره ای می نویسد که سامسونگ ابتدا قصد داشت تولید انبوه هدفون XR خود را از اوایل سال آینده میلادی آغاز کند، اما غول کره ای در نهایت تصمیم گرفت تمام مشخصات و طراحی هدفون خود را به دلیل مشخصات و قابلیت های Apple Vision حفظ کند. حرفه ای. بیشتر ببین.

در حالی که سامسونگ تصمیم گرفت مشخصات و طراحی هدفون جدید XR خود را دوباره تحلیل کند، اما همه چیز برای اپل هم خوب پیش نمی رود. از آنجایی که ویژن پرو با مشکلاتی در تولید مواجه است و هفته گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال کاهش چشمگیر تولید هدست خود است.

هدفون ویژن پرو اپل ویژگی‌های نوآورانه زیادی را ارائه می‌کند، اما قیمت نجومی آن‌ها 3499 دلار نشان می‌دهد که این محصول برای کاربران حرفه‌ای است. البته بلومبرگ ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که اپل قصد دارد تا پایان سال 2025 نسخه ارزان تری از هدفون ویژن پرو را عرضه کند.

اولین بار سال گذشته گزارش شد که سامسونگ در حال کار بر روی هدفون XR جدید برای ورود به Metaverse است. ماه گذشته در گزارشی گفته شد که سامسونگ قصد دارد در آینده یک تراشه اختصاصی برای هدفون XR خود تولید کند.

اپل پرو ویژن در WWDC 2023 رونمایی شد و مدت هاست که شاهد گزارش ها و شایعات در مورد آن بوده ایم. این محصول که برخی آن را جایگزینی برای آیفون و برخی دیگر دسته جدیدی از محصولات اپل می دانند، اگرچه از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی برخوردار است اما نمی توان طراحی آن را بی نقص دانست.