اپل ماه گذشته بالاخره از هدست واقعیت ترکیبی استفاده کرد ویژن پرو رونمایی شد، اما هنوز جزئیات زیادی در مورد این دستگاه فاش نشده است، زیرا تا سال 2024 عرضه نخواهد شد. اکنون با انتشار کیت توسعه دهنده visionOS، اطلاعات جدیدی در مورد نحوه عملکرد این پلتفرم منتشر شده است که ما به آنها خواهیم پرداخت. به توضیح ادامه دهید

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط 9to5Mac، عملکرد هدفون ویژن پرو اپل در زمانی که کاربر با سرعت بالا حرکت می کند، محدود یا به طور کامل متوقف می شود. علاوه بر این، این سیستم دارای هشدارهایی است که به کاربران در این شرایط اطلاع می دهد که با سرعت غیرایمن رانندگی می کنند.

ویژگی دیگری که در کد visionOS مشاهده می‌شود به کاربر هشدار می‌دهد: «محتوای مجازی موقتاً پنهان می‌شود تا زمانی که به سرعت ایمن برگردید.» این سیستم احتمالاً به عنوان یک محافظ عمل می‌کند تا کاربران در حین رانندگی سعی در تعامل با Vision Pro نداشته باشند. مثلا.

علاوه بر این، Vision Pro ممکن است در زمانی که افراد خیلی به اشیا نزدیک هستند اصلا کار نکند. در این شرایط پیام هایی مانند «شما خیلی به یک شی نزدیک هستید» و «برگردید» نمایش داده می شود. به همین دلیل، ممکن است استفاده از هدفون در فضاهای بسیار تنگ دشوار باشد.

حالت سفر با هدفون ویژن پرو

یکی دیگر از ویژگی های سیستم عامل visionOS «حالت سفر» است که از طریق آن کاربران می توانند حتی در هواپیما با دستگاه ارتباط برقرار کنند. در پیام شناسایی شده از این سیستم عامل آمده است: “اگر در هواپیما هستید، برای ادامه استفاده از Apple Vision Go باید حالت سفر را روشن نگه دارید.”

با این حال، بر اساس کد visionOS، ورودی ها هنگام استفاده از حالت سفر محدود خواهند شد و کاربر باید برای کار با دستگاه ثابت بماند.

وجود این ویژگی ها برخی از کاربران را به این فکر انداخته است که اپل ویژن پرو احتمالا برای تمرینات ورزشی مناسب نیست. اپل در کنفرانس WWDC 2023 استفاده از هدفون را برای ورزش با Fitness + نشان داد که می تواند به دلیل محدودیت های حرکتی باشد.

«حالت مهمان» یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که توسط هدست ویژن پرو فاش شده است، اگرچه دارندگان دستگاه می‌توانند به دیگران اجازه دهند بدون نیاز به احراز هویت از طریق سیستم Optic ID با دستگاه تعامل داشته باشند. البته در این صورت اطلاعات شخصی مانند عکس و رمز عبور مخفی خواهند شد.

می‌توانید همین حالا با مراجعه به وب‌سایت برنامه‌نویس اپل، کیت برنامه‌نویس visionOS را دریافت کنید. از ماه آینده، می توانید درخواست خود را برای کیت توسعه دهنده Vision Pro ارسال کنید.