در چند روز گذشته، توییتر ابتدا مشاهده توییت‌ها را به ورود به سیستم وابسته کرد و سپس محدودیت‌هایی در نظر گرفت تا هر کاربر فقط تعداد مشخصی توییت را در روز ببیند. حال ظاهراً این اقدامات سایر اپلیکیشن ها و سرویس های این شبکه اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از کاربران گزارش دادند که این سرویس توییت دک دیگر کار نمی کند. گوگل ظاهراً 50 درصد صفحات کمتری را از آن پلتفرم در نتایج خود نسبت به قبل نشان می دهد.

به گفته Engjet، بسیاری از کاربران گزارش داده اند که TweetDeck عملا از کار افتاده است. این مشکل احتمالاً تحت تأثیر یک اشکال در برنامه وب توییتر است که باعث درخواست در یک می شود چرخه بی پایان ارسال می کند و به نوعی نوعی حمله ایجاد می کند DDoS یا سرویس این شبکه اجتماعی ممنوع می شود.

یک محقق رایانه به نام «مالی وایت» می‌گوید که تأثیر این اتفاق در تمام قسمت‌های TweetDeck به جز ستون اصلی رخ می‌دهد و مدام خطاها را برمی‌گرداند. البته بدیهی است که اگر استفاده کنید نسخه بتا جدید این برنامه می توانید حداقل ستون ها را ببینید. اما این ستون‌ها همچنان در معرض محدودیت‌های نمایش توییت هستند و بیشتر کاربران به زودی پس از بارگذاری TweetDeck دیگر نمی‌توانند توییت‌های جدید را ببینند.

حضور صفحات توییتر در نتایج گوگل به نصف کاهش یافته است

علاوه بر این، موتور جستجوی گوگل در حال حاضر تا 50 درصد کمتر اکنون آدرس های توییتر را در نتایج خود نشان می دهد. بری شوارتز از وب‌سایت Search Engine Roundtable می‌گوید که گوگل اکنون حدود 52 درصد آدرس‌های توییتر کمتری در فهرست خود نسبت به جمعه دارد.

البته، به نظر می رسد که موتور جستجو هنوز توییت های جدید را در پنجره های نقشه جستجو نشان می دهد، اما فهرست های معمولی از بین رفته اند. این اتفاق احتمالاً به دلیل محدودیت دسترسی به توییت‌ها برای افرادی است که عضو توییتر نیستند.

در حالی که تئوری حمله DDoS علیه خود توییتر هنوز تایید نشده است، توسعه دهنده شلدون چنگ می گوید که غیرفعال کردن دسترسی ناشناس به توییتر ممکن است دلیل قطع شدن پلتفرم باشد. ایلان ماسک در اطلاعیه های خود در مورد محدودیت های جدید آنها را موقتی خواند، اما هنوز نمی دانیم این محدودیت ها چه زمانی برداشته می شوند.