چهارسال گذشت تا سامسونگ نسل سوم اسمارت بند گلکسی فیت را عرضه کند؛ در این غیبت طولانی، احتمالا بسیاری فراموش کرده‌ بودند سامسونگ به‌جز ساعت هوشمند، مچ‌بند هوشمند هم دارد و مدتی حتی شایعه شده بود که کره‌ای‌ها خط تولید گلکسی فیت را برای همیشه کنار گذاشته‌اند.

گلکسی‌ فیت ۳ که اواخر فوریه ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار شد، چنان تغییر چهره داده است که به‌سختی می‌توان آن را دنباله‌ی نسل قبل دانست؛ از افزایش ۳۱درصدی ابعاد صفحه‌نمایش گرفته که فرم‌فکتور بسیار کشیده‌‌ی قبل را به ابعاد منطقی‌تری تبدیل کرده تا بند دوتکه و جنس آلومینیومی بدنه به‌جای پلاستیک و اضافه‌شدن قابلیت‌های تشخیص سقوط و حسگر نور محیط.

بررسی ویدیویی گلکسی فیت ۳

تماشا در یوتیوب

اگر تاکنون گلکسی فیت ۲ داشته‌اید و می‌خواهید با هزینه‌ی به‌مراتب بیشتر از اسمارت‌ بندهای چینی، کماکان در اکوسیستم سامسونگ بمانید، از خرید گلکسی فیت ۳ پشیمان نخواهید نشد؛ اما بعید می‌دانم افراد زیادی درحال‌حاضر قصد ارتقا داشته باشند. احتمالا یا می‌خواهید بدانید برای اولین اسمارت بند خود، بین فیت ۳ و اسمارت بند ۸ شیائومی کدام را انتخاب کنید یا می‌خواهید بدانید آیا می‌شود با صرف بیش از نیمی از قیمت گلکسی واچ ۶ به تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که این ساعت را به یکی از بهترین ساعت هوشمند بازار تبدیل کرده، دسترسی داشت یا خیر؟

مشخصات گلکسی فیت ۳ سامسونگ در یک نگاه

نمایشگر

امولد ۱٫۶ اینچ با وضوح ۲۵۶ در ۴۰۲ پیکسل

وزن

۳۶٫۸ گرم (همراه بند) / ۱۸٫۵ گرم (بدون بند)

ابعاد

۴۲٫۹ در ۲۸٫۸ در ۹٫۹ میلی‌متر

بدنه

آلومینیومی (به رنگ مشکی، سفید و رزگلد)

سیستم‌عامل

FreeRTOS

حسگرها

حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج هوا، حسگر نور محیط

باتری

۲۰۸ میلی‌آمپرساعت / حدودا یک هفته استفاده روزمره (اعلام‌شده تا ۱۳ روز)

مقاومت در برابر آب

فشار ۵ اتمسفر / گواهی IP68

اسپیکر و میکروفون

ندارد

اتصالات

بلوتوث نسخه 5.3 / وای‌فای ندارد

اجازه بدهید پیش از آنکه سراغ قابلیت‌ها برویم، از حس‌وحال گلکسی فیت ۳ بگویم. اسمارت بند جدید سامسونگ با بدنه‌ی آلومینیومی و وزن تنها ۱۸٫۵ گرم، بسیار سبک، راحت و خوش‌ساخت است و بااینکه ابعاد نسبتا بزرگی دارد، روی مچ‌های باریک خوب می‌نشیند.

بند سیلیکونی فیت ۳ را که می‌توانید در سه رنگ مشکی، سفید و رز گلد تهیه کنید، بسیار لطیف و باکیفیت بوده و از حالت یکپارچه‌ی نسل قبل که نمایشگر داخل آن قرار می‌گرفت، به مدل استانداردتر دوتکه تغییر کرده است. بستن بند و اتصال آن به مچ‌بند به‌راحتی صورت می‌گیرد؛ شاید تنها ایرادی که بتوان به آن گرفت، نبودن سوراخ کافی روی بند برای محکم چفت کردن بدنه روی مچ‌های باریک باشد.