گوشی های سری Poco F گزینه های جذابی برای گیمرهای موبایل هستند. مدل های قدرتمندی که با قیمت بسیار پایین تری نسبت به گوشی های پرچمدار و کشنده های پرچمدار عمل می کنند. اگرچه در بخش هایی مانند دوربین و کیفیت ساخت رتبه پایین تری دارند.

نقطه شروع سری F مدل Poco F1 بود که در واقع اولین محصول پوکو بود. در ابتدا، پوکو به عنوان یک برند فرعی از شیائومی شروع به کار کرد. اما پس از مدتی مستقل شد; البته حضور شیائومی همچنان در تمامی محصولات پوکو محسوس است.

پوکو از ابتدا با عرضه مدل F1 استراتژی متفاوتی را دنبال کرد: قدرت بالا و قیمت مناسب، در عین حال قربانی کیفیت بدنه و دوربین. از این رو، باید انتظارات خود را از این دو عنصر در گوشی های پوکو به حداقل برسانید. ایده طلایی پوکو به سرعت او را محبوب کرد. اما مدل F2 با وجود بهبود کیفیت بدنه، با استقبال خوبی مواجه نشد.

پس از شکست پوکو F2، مدل بعدی در دو نسخه F3 و F3 GT معرفی شد که مدل اصلی با جلب نظر مشتریان به فروش بالایی دست یافت. اما مدل F4 دوباره به سرنوشت F2 دچار شد. همانطور که سال ها بوده است، F5 با سخت افزار قدرتمند خود پتانسیل موفقیت را دارد.

شیائومی پوکو F5 در واقع یک نسخه تغییر نام‌گذاری شده از Redmi Note 12 Turbo است و بررسی آینده ممکن است به این مدل قدرتمند از برند Redmi نیز کشیده شود.

بررسی ویدیویی Poco F5

در یوتیوب تماشا کنید

کیفیت طراحی و ساخت شیائومی پوکو F5

در نگاه اول، Poco F5 بسیار شبیه به گوشی بازی Nubia Redmagic 8 بود. ترکیب قاب صاف و برآمدگی جزئی دوربین و لبه های باریک صفحه نمایش باعث ایجاد چنین شباهتی شده است. البته پوکو F5 به جز طراحی جزیره ای ماژول دوربین و ضخامت کمتر لبه پایینی نمایشگر تفاوتی با نسل قبلی ندارد.

برخلاف مدل GT، پوکو F5 از بدنه ای تمام پلاستیکی استفاده می کند که حتی در مقایسه با نسل قبلی یک نقطه ضعف است. زیرا Poco F4 از شیشه در پشت استفاده می کند.