اگر فایلی را به اشتباه از گوشی سامسونگ خود پاک کرده‌اید، اما سطل آشغال گوشی سامسونگ را برای بازگرداندن فایل از دست‌رفته پیدا نمی‌کنید، در وهله‌ی اول باید بدانید که گوشی‌های هوشمند برخلاف کامپیوترها، از پوشه‌ی جداگانه‌ای به نام سطل زباله بهره نمی‌برند. بااین‌حال، روش‌های مختلفی برای دسترسی به فایل‌های حذف شده وجود دارند که در این مقاله قصد داریم این راهکارهای کاربردی را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین، ناامید نشوید و تا ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

سطل آشغال گوشی اندروید کجاست؟

در پاسخ به این سؤال، باید گفت به دلیل محدودیت حافظه‌ی داخلی تلفن‌های همراه، گوشی‌ اندروید هیچ سطل زباله یا پوشه‌ی اختصاصی ندارد که تمام موارد حذف‌شده را در خود جای داده باشد. بااین‌حال، برخی از برنامه‌ها مانند Photos، گالری، مدیریت فایل و برنامه‌های Google از پوشه‌ای جداگانه برای جمع‌آوری موارد حذف شده بهره می‌برند.

برای مثال، گالری گوشی‌های اندروید از پوشه‌ی جداگانه‌ای برخوردار است و تصاویر و ویدیوها پس از حذف‌شدن از گالری، به این پوشه منتقل می‌شوند. درواقع، برای دسترسی به تصاویر حذف‌شده از گالری، باید به پوشه‌ی Trush سری بزنید. اگر فایل‌های موجود در سطل آشغال گالری گوشی را پاکسازی نکرده باشید، به احتمال زیاد، عکس‌های خود را خواهید یافت.

افزون‌بر این، File Manager دستگاه حاوی پوشه‌ای است که موارد حذف‌شده را شامل می‌شود و از این طریق نیز می‌توانید به برخی از فایل‌های پاک شده دسترسی پیدا کنید. پیش از اینکه سراغ پیدا کردن سطل زباله در File Manager برویم، اجازه بدهید به دنبال راهی برای یافتن‌ برنامه‌های حذف‌شده باشیم.

پیدا کردن برنامه های حذف شده از گوشی

Google Play درحال‌حاضر ساده‌ترین راه برای دسترسی به برنامه‌های حذف‌شده در تلفن همراه است. گوگل‌پلی برنامه‌های دانلودشده را ذخیره کرده و به‌شما امکان می‌دهد تاریخچه برنامه‌های خود را ببینید.

بازیابی برنامه های حذف شده با Google Play

  • برنامه Google Play را در دستگاه خود باز کنید و سپس روی نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • در منوی پیش‌رو، مدیریت برنامه‌ها و دستگاه (Manage apps & device) را انتخاب کنید.
  • از نوار بالای صفحه، به Manage بروید.
  • در صفحه‌ی جدید، روی Installed ضربه بزنید.
  • در پنجره‌ای که در پایین ظاهر می‌شود، Not Installed را انتخاب کنید.
  • در اینجا، فهرستی از تمام برنامه‌های مرتبط با حساب Google خود را پیدا خواهید کرد.
  • برای نصب دوباره‌ی هرکدام از برنامه‌ها، مربع روبه‌روی آن را تیک بزنید و با استفاده از نماد دانلود در بالای صفحه، برنامه را دانلود کنید.