امروزه حتی کوچک ترین تاخیر در زمان بارگذاری سایت می تواند بازدیدکنندگان را از وب سایت شما دور کند. تحقیقات نشان می دهد که اگر بارگذاری سایت شما بیش از 400 میلی ثانیه (0.4 ثانیه) طول بکشد کاربران به احتمال زیاد به یک سایت دیگر خواهند رفت. اینجاست که تعیین سرعت وب سایت شما نقش مهمی ایفا می کند. اما چگونه متوجه می شوید که سایت شما به اندازه کافی سریع است و یا چه مشکلاتی را باید برطرف کنید تا سرعت بارگذاری وب سایت شما بهبود پیدا کند تا از رقیبانتان متمایز شوید.

ابزار تست سرعت وب سایت گوگل Pagespeed Insights

Google Pagespeed Insights یک ابزار نظارت بر عملکرد وب سایت می باشد که توسط گوگل ایجاد شده است. این ابزار عملکرد صفحه وب شما را ارزیابی می کند و پیشنهاداتی برای به حداقل رساندن زمان بارگذار ارائه می دهد. بعد از ورود به Pagespeed Insights می توانید هر URL را وارد کرده و آن را تجزیه و تحلیل کنید. سپس گوگل بر اساس چندین روش بهینه سازی امتیاز کلی از صفر تا صد را برای وب سایتی که آزمایش کرده اید ارائه می دهد. اگر می خواهید استفاده بیشتر از این سرویس کنید، می توانید Lighthouses User Timing API را به سایت خود اضافه کنید. این سرویس زمان لود شدن برای کسانی که از سایت شما بازدید می کنند را ثبت می کند. هرچه داده بیشتری آنالیز شود نمره Pagespeed Insights شما دقیق تر خواهد بود.

تست سرعت وب سایت با Google Pagespeed Insights

ابزار تست سرعت وب سایت Giftofspeed

Giftofspeed یک ابزار آنلاین است که برای آزمایش سرعت وب سایت، ابزارها و تکنیک های بهینه سازی کامل عملکرد وب سایت شما استفاده می شود. با استفاده از Giftofspeed می توانید CSS هر صفحه وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید و اسکریپت های CSS را برای سرعت صفحه به حداقل برسانید. همچنین به شما کمک می کند تا برسی کنید که آیا صفحات وب شما Gzip را فعال کرده است یا خیر. با کمک Giftofspeed تصاویر، تمام لینک های خراب و سایر فایل ها را برای عملکرد وب سایت شناسایی و اصلاح کنید.

تست سرعت وب سایت با Giftofspeed

ابزار تست سرعت وب سایت WebPagetest

WebPagetest یکی از محبوب ترین ابزارها برای اندازه گیری عملکرد صفحه وب است. این ابزار رایگان تست سرعت وب سایت شما را قادر می سازد تا تست های عملکرد وب سایت خود را از چندین مکان مختلف در سراسر جهان و در مرورگرهای مختلف اجرا کنید. می توانید این ابزار را در مرورگر کروم و اینترنت اکسپلورر با سرعت اتصال مصرف کننده واقعی اجرا کنید. همچنین WebPagetest اطلاعاتی تشخیصی را ارائه می دهد که شامل بررسی بهینه سازی سرعت صفحه و پیشنهاداتی برای تجربه بهتر کاربر می باشد.

تست سرعت وب سایت با WebPagetest

ابزار تست سرعت وب سایت GTmetrix

GTmetrix یک دیگر از ابزارهای آنلاین و رایگان می باشد که سرعت صفحه وب شما را بررسی می کند و گزارش دقیق را ارائه می دهد. این ابزار تست سرعت وب سایت امتیازاتی را برای عملکرد صفحه وب ایجاد می کند و توصیه هایی برای بهبود آن ها ارائه می دهد. جی تی متریکس به شما امکان می دهد وب سایت خود را در کشورها و مرورگرهای مختلف آزمایش کنید. این ابزار می تواند توسط صاحبان سایت، متخصصان سئو و دیگران برای اندازه گیری عملکرد سایت استفاده شود.

تست سرعت وب سایت با GTmetrix