بسته به مشخصات فنی، طراحی و عملکرد، لپ‌تاپ‌ها برای طیف وسیعی از کاربردها، از بازی و برنامه‌نویسی گرفته تا طراحی و مهندسی سه بعدی استفاده می‌شوند. اما بدون شک در دنیای امروزی با عطش بی پایان مردم برای محتوا، یکی از اساسی ترین کاربردهای لپ تاپ طراحی گرافیک و ویرایش ویدئو است.

در میان لپ تاپ های زیادی که گاهی با مشخصات فنی فریبنده و نه چندان کارآمد به فروش می رسند، انتخاب مدلی که بتواند بهترین عملکرد را نسبت به قیمتش داشته باشد، کار سختی است. به همین منظور بر آن شدیم تا در مطلب پیش رو بهترین لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی و ادیت ویدیو از بین مدل های موجود در بازار ایران را ارائه کنیم.

اگر به دنبال یک لپ تاپ برای استفاده عمومی هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین لپ تاپ را در زومیت مطالعه کنید; گیمرهای عزیز نیز می توانند مدل لپ تاپ مورد نظر خود را در مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ زومیت بیابند.

در چند سال گذشته بازار لپ‌تاپ در ایران بسیار نابسامان شده است. از یک سو لپ تاپ های هر نسل به خصوص لپ تاپ های ویندوزی با تاخیر بسیار و البته با قیمت های نجومی وارد کشور می شوند و از سوی دیگر لپ تاپ های برخی برندها مانند دل و اچ پی به مدل های بسیار کمیاب و کارآمد تبدیل شده اند. مارک های دیگه هم موجود هست واردات خیلی محدود و پراکنده.