اپل در رویداد Let Loose سه شنبه هفته جاری از آیپد پرو جدید با تراشه M4 رونمایی کرد. در حالی که غول کوپرتینویی احتمالاً معتقد است که مشتریان خود را با معرفی یک تراشه جدید در iPad شگفت زده کرده است، کاربران شبکه های اجتماعی تبلیغ ویدیویی این محصول به نوعی مورد انتقاد اپل قرار گرفته است.

آگهی یک دقیقه ای با عنوان “Smash!” گجت‌های مختلفی از جمله ترومپت، پیانو و مجموعه‌ای از لنزهای دوربین را نشان می‌داد که توسط یک پرس هیدرولیک خرد می‌شوند تا در نهایت آی‌پد پرو جدید شکل بگیرد. «تیم کوک» مدیر عامل اپل نیز این ویدیو را در X به اشتراک گذاشته شده و تاکنون بیش از 12 هزار پاسخ توسط کاربران داده شده است.

با این حال، ممکن است نظرات برخی از کاربران به مذاق اپل خوش نیاید.

نظرات کاربران درباره تبلیغ ویدیویی iPad Pro M4 اپل

«چه کسی فکر می‌کرد این ویدیو ایده خوبی باشد؟» یکی از کاربران به پست کوک پاسخ داد. شخص دیگری او به کوک گفت:

«آیا این ویدیو استعاره ای عمدی از آسیب وارد شده توسط شرکت های فناوری و هوش مصنوعی به آنچه برای بشریت برای سودآوری ارزشمند است؟ اگر چنین است، آفرین!»

برخی از کاربران نیز احساس کردند که این تبلیغ نسبت به کارهای قبلی اپل کمتر تاثیرگذار بوده است. در یکی از پست های X با اشاره به تبلیغی در سال 1984 برای رایانه های شخصی مکینتاش به کارگردانی ریدلی اسکات، می گوید:

“شاید دفعه بعد دوباره ریدلی اسکات را استخدام کنید.”

پل گراهام، سرمایه گذار و یکی از بنیانگذاران Y Combinator نیز انتقاد خود را از این تبلیغ بیان کرده و آن را توهینی به بنیانگذار فقید غول فناوری استیو جابز می داند. او داخل پاسخ به پست مدیر عامل اپل نوشت:

استیو هرگز چنین تبلیغی را اجرا نمی کند. تماشا کردن برای او بسیار دردناک خواهد بود.