با نزدیک شدن به تاریخ 14 می (25 می 1403) که زمان معرفی گوشی گوگل پیکسل 8a است، هر روز اطلاعات بیشتری از این محصول فاش می شود.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت Android Headlines، پیکسل 8a از تراشه انحصاری Tensor G3 استفاده خواهد کرد. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به پنل 6.1 اینچی OLED با وضوح فول اچ دی پلاس و محافظ گوریلا گلس 3 اشاره کرد. نرخ رفرش این دستگاه نسبت به پیکسل 7a به 120 هرتز افزایش یافته و حداکثر روشنایی آن 2000 نیت خواهد بود.

عناوین اندروید

ظرفیت باتری پیکسل 8a از 4385 میلی آمپر ساعت در پیکسل 7a به 4492 میلی آمپر ساعت افزایش خواهد یافت و احتمالا گوگل این گوشی را به عنوان باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد کرد.

باتری Pixel 8A با هر بار شارژ تا 24 ساعت دوام می آورد و در حالت Extreme Battery Saver این زمان به 72 ساعت افزایش می یابد. از دیگر ویژگی های مورد انتظار برای این محصول می توان به پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi اشاره کرد.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر دریافت هفت سال آپدیت امنیتی پیکسل 8a منتشر شده بود، اما اکنون گفته می شود علاوه بر هفت سال به روزرسانی امنیتی، این گوشی به روز رسانی سیستم عامل و بسته های الحاقی جدید را نیز دریافت خواهد کرد.

به نظر می رسد پیکسل 8a با یک ترکیب دوربین آشنا عرضه می شود که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است. قابلیت های نرم افزاری جدیدی مانند Magic Editor، Best Take و Ultra HDR حالت به دوربین این گوشی اضافه خواهد شد. در محصول مذکور شاهد حضور قابلیت های محبوب گوگل پیکسل مانند Night Sight، Magic Eraser و UnBlur نیز خواهیم بود.

Pixel 8a در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و آبی روشن عرضه خواهد شد و این گوشی به ترتیب با قیمت های 499 و 559 دلار در پیکربندی های ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد.