جک دورسی، بنیانگذار توییتر، دیگر در هیئت مدیره BlueSky، پلتفرم رسانه اجتماعی که او به راه اندازی آن کمک کرده، نیست. بلواسکی در دو پست از دورسی تشکر کرد و جدایی او را تایید کرد و افزود که به دنبال عضو جدیدی در هیئت مدیره است.

به گفته انتشارات Bluesky، جک دورسی دیگر در هیئت مدیره آن شرکت نیست. این پست ها یک روز پس از ارسال یکی از کاربران از ایکس از دورسی پرسیده شد که آیا هنوز در هیئت مدیره شرکت است یا خیر، و او بدون توضیح بیشتر گفت: «نه».

جک دورسی و استعفا از هیئت مدیره Bluesky

نه بلاواسکی و نه خود جک دورسی نگفته اند که او چگونه و چرا هیئت مدیره شرکت را ترک کرد. در حال حاضر دو عضو هیئت مدیره باقی مانده اند: جی گرابر، مدیر عامل شرکت و جرمی میلر، مخترع پروتکل پیام رسانی XMPP.

جک دورسی در ابتدا از BlueSky در سال 2019 به عنوان پروژه ای برای توسعه استاندارد رسانه های اجتماعی منبع باز حمایت مالی کرد. او بعداً در سال 2022 پس از جدایی از هیئت مدیره توییتر به آن پیوست. اما به نظر نمی رسد دورسی نقش فعالی در این شرکت داشته باشد. زیرا جی گریبر اخیراً در مصاحبه ای اشاره کرد که دورسی فقط گهگاه به او بازخورد می داد و چندان فعال نبود. دورسی قبلاً حساب Bluesky خود را بسته بود.

پس از حدود یک سال از راه اندازی، Bluesky ثبت نام ناخوانده را در فوریه امکان پذیر کرد. این شبکه اجتماعی در این یک سال حدود 3 میلیون کاربر جذب کرد. سپس این پلتفرم ابزار تعدیل محتوای خود به نام Ozone را در دسترس توسعه دهندگان قرار داد تا بتوانند خدمات فیلترینگ بیشتری را برای کاربران ایجاد کنند.