جک دورسی اعلام کرده است که شرکت پرداخت موبایلی او بلاک (Square سابق) در حال گسترش جاه طلبی های خود برای استخراج بیت کوین است. جک دورسی می گوید که این شرکت ساخت تراشه استخراج بیت کوین 3 نانومتری خود را به پایان رسانده است و اکنون با یک تولید کننده نیمه هادی جهانی کار می کند. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد در مرحله بعدی یک سیستم کامل استخراج بیت کوین را توسعه دهد.

بر اساس اعلام بلاک، شرکت جک دورسی توسعه یک تراشه استخراج پیشرفته برای این ارز دیجیتال را به منظور تمرکززدایی از عرضه سخت افزار استخراج بیت کوین تکمیل کرده است. این شرکت در بیانیه خود می گوید که آنها زمان زیادی را صرف صحبت با طیف گسترده ای از ماینرهای بیت کوین برای شناسایی مشکلات با اپراتورهای استخراج کرده اند. اکنون با استفاده از این اطلاعات در حین تکمیل ساخت تراشه استخراج مستقل، این شرکت می خواهد یک سیستم استخراج کامل با طراحی جدید توسعه دهد.

سیستم جدید استخراج بیت کوین این شرکت را مسدود کنید

هدف اصلی بلاک در توسعه تراشه و سیستم جدید در واقع دموکراتیک کردن دسترسی به استخراج بیت کوین است. وقتی بلاک برای اولین بار در سال 2021 وارد تجارت سخت افزار استخراج شد، دورسی گفت که استخراج ارز دیجیتال برای همه نیست و همه نمی توانند پیچیدگی های این فرآیند را مدیریت کنند.

از سوی دیگر، کسانی که در استخراج بیت کوین فعالیت می‌کنند مدت‌ها نگران هستند که آسیب‌پذیری‌های سخت‌افزاری می‌تواند ثبات شبکه را به خطر بیندازد. به عنوان مثال، تراشه ASIC مورد استفاده در ریگ های استخراج در چین تولید می شود و این کشور در سال های اخیر مبارزه خود را با بخش کریپتو ثابت کرده است.

بلاک در بیانیه اخیر خود می گوید که هدف این پروژه غیرمتمرکز کردن تامین سخت افزار استخراج بیت کوین و توزیع نرخ هش است.