تقریبا یک ماه پیش، سنای ایالات متحده لایحه ای را برای ممنوعیت TikTok تصویب کرد که بر اساس آن، مالک اپلیکیشن چینی ByteDance باید تا 19 ژانویه 2025 (30 دسامبر) TikTok را بفروشد. دو هفته پس از تصویب این لایحه، TikTok از دولت ایالات متحده شکایت کرد. اکنون، دادگاه استیناف ایالات متحده اعلام کرده است که در ماه سپتامبر به مسائل مربوط به ممنوعیت احتمالی تیک توک رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش رویترز، دادگاه استیناف ایالات متحده پس از اینکه TikTok و گروهی از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم از دادگاه خواستند تا رسیدگی را سرعت بخشد، سپتامبر را برای دفاع شفاهی و استدلال تعیین کرد. بر اساس جدول زمانی دادگاه استیناف، تیک توک تا 20 ژوئن (31 ژوئن) مهلت دارد یادداشت حقوقی خود را ارائه کند و وزارت دادگستری تا 26 جولای (5 مرداد).

مقابله با ممنوعیت احتمالی تیک توک در ماه سپتامبر

TikTok می‌گوید مشکلات حقوقی پرونده را می‌توان با برنامه‌ریزی سریع برای مقابله با قانون ممنوعیت این پلتفرم حل کرد. در واقع، تیک توک به دنبال تصمیم دادگاه استیناف تا 6 دسامبر (16 دسامبر) است تا در صورت لزوم، دادگاه عالی را بررسی کند.

لایحه جدید در 24 آوریل توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد و به ByteDance تا 19 ژانویه مهلت داد تا TikTok را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود. دولت ایالات متحده می گوید هدف از این قانون، پایان دادن به مالکیت چینی ها بر این پلت فرم به دلایل امنیت ملی است.

این قانون اپ استورهای ایالات متحده مانند اپ استور اپل و گوگل پلی را از میزبانی TikTok منع می کند مگر اینکه ByteDance TikTok را به شرکت های غربی تحویل دهد. این لایحه تنها چند هفته پس از ارائه در کنگره در میان نگرانی قانونگذاران آمریکایی مبنی بر دسترسی چین به داده های آمریکایی ها به تصویب رسید.