کلاهبرداران چینی با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین جعلی که ادعا می‌کنند محصولات با نام تجاری را با تخفیف‌های باورنکردنی می‌فروشند، اطلاعات شخصی و جزئیات کارت اعتباری اطراف را می‌دزدند. 800 هزار نفر در اروپا و آمریکا به سرقت رفته است.

بر اساس تحقیقات دقیق گاردین با همکاری Die Zeit و Le Monde، جنایتکاران ایجاد 76 هزار وب سایت جعلی آنها یکی از بزرگترین کلاهبرداری ها را در نوع خود انجام دادند. به گفته کارشناسان این عملیات سازماندهی شده و از نظر فنی هوشمند بوده است. کلاهبرداران ده ها هزار فروشگاه اینترنتی جعلی ایجاد کرده اند که کالاهای با تخفیف از برندهایی مانند دیور، نایک، لاکوست، هوگو باس، ورساچه، پرادا و بسیاری دیگر را ارائه می دهند.

شبکه کلاهبرداران از دامنه های منقضی شده برای میزبانی فروشگاه های جعلی خود استفاده می کند، که به گفته کارشناسان می تواند به جلوگیری از شناسایی توسط وب سایت ها یا صاحبان برند کمک کند.

کلاهبرداران چینی و فروشگاه های اینترنتی جعلی

نسخه‌های انگلیسی این سایت‌های جعلی از چندین زبان اروپایی مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کنند که برای فریب خریداران ناآگاه از اروپا و آمریکا طراحی شده‌اند. محققان می گویند اگرچه تقریباً دو سوم آنها قبلاً ناتوان هستند بیش از 22500 سایت آنها هنوز در دسترس هستند و به تقلب ادامه می دهند.

یک شرکت امنیت سایبری آلمانی می گوید به نظر می رسد گروهی از برنامه نویسان سیستمی ایجاد کرده اند که به سرعت سایت های جدیدی را برای به دام انداختن افراد بیشتری ایجاد می کند. این گروه چینی را محققین نامیدند “بازار بازار” آن‌ها از زمان راه‌اندازی اولین سایت‌های خود در سال ۲۰۱۵، میلیون‌ها پوند، یورو و دلار از قربانیان خود به سرقت برده‌اند.

اعتقاد بر این است که تقریبا 476 هزار نفر جزئیات کارت اعتباری خود از جمله شماره امنیتی سه رقمی خود را به اشتراک بگذارید. اما در بسیاری از موارد، کلاهبرداران به دنبال پول قربانیان نبودند. اغلب هنگام پرداخت به مشتریان گفته می شود که بانک آنها یا خود وب سایت درخواست پرداخت را رد کرده است. اما اطلاعات شخصی آنها شامل نام کامل، آدرس، شماره کارت اعتباری و کد امنیتی سه رقمی در دست کلاهبرداران است.