رئیس جمهور یک کارگروه متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای بررسی کندی اینترنت منصوب کرد.

«ابراهیم رئیسی» در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی به گلایه برخی از مردم از کندی اینترنت اشاره کرد. وی در همین راستا کارگروهی متشکل از مرکز ملی سایبری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای بررسی مشکل کندی اینترنت تعیین کرد.

بر اساس درخواست رئیس جمهور حداکثر ظرف یک ماه این کارگروه باید نتیجه بررسی و راهکارهای حل مشکلات مردم را ارائه کند.

در عین حال، وزارت ارتباطات یکی از اعضای کارگروه بررسی کندی اینترنت است که اخیرا از افزایش دو برابری سرعت اینترنت در سال های اخیر خبر داده است. پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه با استناد به گزارش سایت جهانی اسپیدتست، مدعی شد سرعت اینترنت همراه در ایران نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، 100% افزایش وجود داشت

کاهش سرعت و کیفیت اینترنت به ابتدای فعالیت وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم برمی گردد. وزیر ارتباطات در سال 1400 نهاد نظارتی را برای نظارت بر کندی شبکه ارتباطی کشور منصوب کرد. رئیس وقت سازمان تنظیم مقررات بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در آن زمان را یکی از دلایل تاخیر عنوان کرده بود.

اما با گذشت زمان، وضعیت اینترنت از نظر کاربران بهتر نشد، اما وزارت ارتباطات نیز از کاهش سرعت اینترنت متضرر نشد.

«عیسی زارع پور» از آبان 1400 شمسی با بیان اینکه برخی از انتقادات به کندی اینترنت به دلیل فضاسازی است، گفت: سرعت اینترنت ایده آل نیست و باید به چند صد مگابیت بر ثانیه برسد.

وی طی یک سال گذشته همواره با مراجعه به آمار تست سرعت و یا تاکید بر توسعه شبکه نوری و گسترش ارتباطات ثابت به شکایات مربوط به کندی اینترنت پاسخ داده است. وی سال گذشته ابراز امیدواری کرد که در صورت اجرای طرح اینترنت فیبر نوری، ایران جزو 50 کشور برتر در حوزه اینترنت ثابت باشد.