این چیزی است که میکی سوساکا، رئیس مایکروسافت ژاپن می گوید ژاپن در مورد استفاده از ابزار هوش مصنوعی این کشور یکی از سریع ترین کشورها است و پتانسیل رسیدن به بخش ها را دارد اقتصاد و فن آوری تسریع کنید.

در طول همه‌گیری، صنعت دیجیتال ژاپن رشد کرده است زیرا بسیاری از کسب‌وکارها رویکرد کار از خانه را اتخاذ کرده‌اند. تسوسوکا در گفتگوی جدید خود با بلومبرگ اشاره می کند که معتقد است ژاپن که در گذشته از دیگران عقب مانده بود، اکنون باید جایگاه خود را به دست آورد.

رئیس مایکروسافت ژاپن در مصاحبه خود می گوید:

ژاپنی ها کاملاً به آن (هوش مصنوعی) علاقه دارند. و من فکر می کنم که در این مرحله به بهبود ادامه خواهد داد زیرا فناوری کارهایی را امکان پذیر می کند که ما نتوانسته ایم انجام دهیم. ما جمعیت کافی نداریم، آنها در حال پیر شدن هستند و هوش مصنوعی قدرت تسریع رشد را دارد.”

اهمیت امنیت در توسعه هوش مصنوعی

اخیراً مایکروسافت بارها اعلام کرده است که امنیت را در اولویت اصلی توسعه هوش مصنوعی قرار داده است و حتی رئیس این شرکت نیز اخیراً در کنگره به این موضوع شهادت داد.

اکنون سوساکا در سخنان خود از «امنیت سایبری» به عنوان یکی از نکات کلیدی یاد می کند و می گوید «هوش مصنوعی بدون امنیت قابل استفاده نیست». او همچنین خاطرنشان کرد که مایکروسافت از نزدیک با دولت و مشاغل ژاپنی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که فناوری آن به طور مسئولانه و ایمن به کار گرفته می شود.

مایکروسافت دارای چهار مرکز در ژاپن است و قصد دارد با سرمایه گذاری 2.9 میلیارد دلاری طی دو سال آینده، مراکز داده هوش مصنوعی خود را در این کشور افزایش دهد.

او در ادامه درباره اهمیت هوش مصنوعی می گوید:

وقتی اینترنت آمد، همه ما شگفت زده شدیم. تلفن های همراه در حال حاضر بخشی از ما هستند. اما من فکر می کنم هوش مصنوعی یک انقلاب تکنولوژیکی است که از همه آنها پیشی می گیرد.”