بر اساس فهرستی از روندهای کاری که روز چهارشنبه توسط مایکروسافت و لینکدین منتشر شد، کارگران یقه سفید به قدری غرق در ایمیل‌ها، چت‌های اینترنتی و جلسات هستند که از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند – حتی اگر شرکت‌هایشان برای انجام این کار به آنها آموزش نداده باشند. .

این گزارش نشان می دهد که هفتاد و پنج درصد از کارگران میز در حال حاضر از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می کنند و تعداد افرادی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند در شش ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است. اکثریت کارکنان هوش مصنوعی – چه بچه‌هایی که در حال رشد هستند و چه ژنرال Z – “ابزارهای هوش مصنوعی خود را به ارمغان می‌آورند” به جای اینکه منتظر شرکت‌هایشان باشند تا آنها را هدایت کنند.

Colette Stollbaumer، مدیر کل چت ربات Copilot مایکروسافت و یکی از بنیانگذاران Workload، در ویدئویی که یافته های این گزارش را اعلام می کند، گفت: «مردم با بدهی های دیجیتالی و تحت فشار برای کار هستند. و آنها برای تسکین به هوش مصنوعی روی آورده اند.

گزارش جدید بر اساس نظرسنجی از 31000 کارمند میز کار در 31 کشور، روند کار و استخدام یافت شده در داده های LinkedIn، داده های مایکروسافت 365 و تحقیقات شرکت های Fortune 500 است مانند ChatGPT در اواخر سال 2022 در دسترس قرار گرفت. در حالی که پذیرش سریع هوش مصنوعی نگرانی هایی را در مورد جایگزینی مشاغل ایجاد کرده است، این گزارش تصویر متفاوتی را ترسیم می کند: کارگرانی که بیش از حد کار کرده اند به دنبال راه حل های خود هستند و مدیرانی که می خواهند افرادی را استخدام کنند که دارای این شرایط هستند. مهارت‌های استفاده از هوش مصنوعی – حتی زمانی که خود شرکت‌ها در آموزش نحوه استفاده از آن به کارگران عقب هستند.

این گزارش دیدگاه تیره‌ای از اضافه بار کارگران ارائه می‌کند: تقریباً 70 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که با سرعت و حجم کار خود مشکل دارند و تقریباً نیمی از آنها احساس خستگی می‌کنند. کسانی که از مایکروسافت 365 استفاده می کنند بیشتر روز کاری خود را صرف برقراری ارتباط با سایر افراد در شرکت خود می کنند و زمان کمتری را با Word و PowerPoint کار می کنند – مشکل بزرگتری که برخی از ابزارهای هوش مصنوعی به دنبال حل آن هستند. این گزارش همچنین نشان داد که 46 درصد از مردم می خواهند شغل خود را در سال جاری ترک کنند. برعکس، آنها ممکن است برای به کارگیری در جاهای دیگر به مهارت های هوش مصنوعی نیاز داشته باشند.

جولی شوبر، مشاور ارشد منابع انسانی در انجمن مدیریت منابع انسانی، می‌گوید: «این مجموعه مهارت‌های داغی است. همه ما می دانیم که در راه است. این روی همه چیز در محل کار تأثیر خواهد گذاشت.»

در حالی که این گزارش نشان می دهد که استفاده از هوش مصنوعی در میان کارکنان اداری به سرعت در حال افزایش است، پذیرش گسترده آن ممکن است کندتر باشد. نظرسنجی پیو در اوایل سال جاری نشان داد که تنها 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی از ChatGPT برای کار استفاده می‌کنند، اگرچه این تعداد از 12 درصد افراد در اواسط سال 2023 افزایش یافته است.

همراه با این گزارش، مایکروسافت همچنین پیشرفت‌هایی را در ابزار Copilot خود اعلام کرد، از جمله ویژگی تکمیل خودکار که هدف آن کمک به افراد برای گرفتن نتیجه بهتر از ربات چت است. همچنین یک ویژگی بازنویسی وجود دارد که زمینه را به اعلان‌های ساده اضافه می‌کند، و یک رابط چت «بررسی» که یادآورهای شخصی‌سازی شده، مانند اعلان یک جلسه آینده را همراه با اطلاعاتی که افراد می‌توانند برای آماده‌سازی استفاده کنند، ارسال می‌کند.