گزارش جدید سالانه Work Trends Index مایکروسافت آمار جالبی در مورد استفاده از هوش مصنوعی ارائه می دهد. طبق تحقیقات، 75 درصد از کارکنان دانش در حال حاضر از هوش مصنوعی Generative برای انجام کارهای خود استفاده می کنند که در مقایسه با 6 ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است.

بدیهی است که شرکت ها هنگام استفاده از هوش مصنوعی سیاست های متفاوتی را اتخاذ می کنند. برخی از سازمان ها استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT را در روزهای اولیه هوش مصنوعی مدرن ممنوع کردند. در حالی که دیگران استفاده از هوش مصنوعی را ضروری می دانند.

41 درصد از مدیران کل کسب و کار خود را برای انطباق با ابزارهای هوش مصنوعی بازسازی می کنند. 79 درصد از مدیران شرکت ها معتقدند که برای عقب نماندن از رقبا، باید از هوش مصنوعی استفاده کنند. 60 درصد از مدیران نیز نگران نبود برنامه و چشم انداز مشخص برای پیاده سازی هوش مصنوعی در سازمان خود هستند.

صرف نظر از سیاست شرکت، نمی توان این واقعیت را نادیده گرفت که 75 درصد از کارکنان اداری از هوش مصنوعی استفاده می کنند. مایکروسافت می گوید که 52 درصد از این کارمندان استفاده از هوش مصنوعی در مهمترین وظایف خود را تایید نمی کنند. در حالی که 53 درصد نگران این هستند که هوش مصنوعی روزی با چنین روندی جایگزین شود.

بر اساس گزارش مایکروسافت، 78 درصد از کارکنان دانش از ابزارهای هوش مصنوعی خود برای سرعت بخشیدن به کار خود استفاده می کنند، صرف نظر از اینکه شرکتشان چه ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار آنها قرار داده است.

گزارش مایکروسافت نشان می دهد که کارکنان دانش فشار کاری زیادی دارند و احساس خستگی می کنند. بنابراین هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند.

کاربران حرفه ای هوش مصنوعی معتقدند که این فناوری می تواند در زمینه های مختلف مفید باشد. به عنوان مثال، به گفته 92 درصد آنها، هوش مصنوعی مدیریت حجم کار را تسهیل می کند و خلاقیت را افزایش می دهد. 91 درصد از این افراد نیز می گویند که هوش مصنوعی باعث می شود از کارشان بیشتر لذت ببرند.