آیا هارد سوخته قابل تعمیر است:

در دنیای وابسته به اطلاعات دیجیتالی امروز، هارد دیسک‌ها به عنوان منبع ضروری اطلاعات شخصی و تجاری، نقش حیاتی را ایفا می‌کنند. اما هر هارد دیسکی پتانسیل به وجود آوردن یک روز بد را دارد – یک نوسان جریان برق و یا یک اتفاق غیرمترقبه می‌تواند منجر به سوختن هارد شما شود. این شرایط، جایی است که سوال اساسی مطرح می‌شود: آیا هارد سوخته قابل تعمیر است یا باید با خاطرات و اطلاعات ارزشمند خداحافظی کرد؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال لازم است تا موضع خود را نسبت به تعمیر هارد خراب خود مشخص کنید.

آیا صرفا تعمیر هارد برایتان اهمیت دارد یا اطلاعات درون آن برای شما مهم تر است؟

معمولا هارد دیسک ها به خودی خود ارزشی ندارند و این اطلاعات ذخیره شده در آن هاست که هارد دیسک ها را ارزشمند می نماید. اما اگر اطلاعات برای شما حائز اهمیت نیست و تنها هدف شما استفاده مجدد از خود هارد است به شما پیشنهاد میکنیم که به جای تعمیر هارد (مخصوصا در زمانی که هارد آسیب فیزیکی دیده و نیازمند تعمیر سخت افزاری باشد)، یک هارد آکبند خریداری کنید. زیرا هاردی که تعمیر میشود به هیچ عنوان قابلیت قبل خود را نخواهد داشت و هر لحظه ممکن است برای همیشه خاموش شده و دیگر قابل تعمیر هم نباشد. از طرفی دیگر با توجه به هزینه تعمیر هارد خراب، خریدن یک هارد نو می تواند از لحاظ اقتصادی برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

اما اگر اطلاعات ذخیره شده در هارد برای شما مهم است:

تعمیر هارد برای نجات اطلاعات

در این شرایط شما به تعمیر هارد نیازی نخواهید داشت و باید برای برگرداندن اطلاعات خود اقدام به بازیابی اطلاعات یا ریکاوری نمایید. در فرآیند ریکاوری اطلاعات، اولویت اصلی حفظ اطلاعات ارزشمند شما می باشد. و برای دستیابی مجدد به اطلاعات از روش های تخصصی تعمیر هارد بهره خواهید برد. این روش های تخصصی بدون فشار آوردن به هارد دیسک و توسط دستگاه های مخصوص دیتا ریکاوری انجام خواهد شد. در نظر داشته باشید در زمان خرابی هارد شانس بالایی برای نجات اطلاعات وجود دارد اما در صورت عدم رعایت نکات ایمنی پس از خرابی و یا انتخاب یک مرکز غیر تخصصی تعمیر هارد و اعمال فشار غیر استاندارد، اطلاعات شما برای همیشه از بین خواهد رفت. در ادامه مواردی را برای شما لیست خواهیم کرد که ضمانت بازیابی اطلاعات شما را امضا خواهد کرد و با رعایت کردن آن ها تا 99 درصد اطلاعات شما بازیابی خواهد شد.

بایدها و نبایدها در زمان خرابی هارد :

❌ برای تعمیر هارد، “خودتان” هیچ اقدامی انجام ندهید.

هارد ها بر خلاف ظاهر ساده خود، از قطعات زیادی تشکیل شده است. قطعاتی بشدت حساس که با فاصله ای ناچیز (کمتر از 5 نانومتر!!!) روی هم قرار گرفتند. فشار آوردن به هارد دیسک و قطعات درونی آن به سادگی اطلاعات را نابود خواهد کرد.

⛔ دانلود نرم افزار تعمیر هارد و بازیابی اطلاعات اکیدا ممنوع!!!

نرم افزار های تعمیر و اسکن و بازیابی اطلاعات هارد موجود در سایت های دانلود، به هیچ وجه کارایی ندارند. چرا که این نرم افزارها یک ورژن دمو از نرم افزارهای اورجینال را در اختیار شما می گذارند. شما با استفاده از این نرم افزارها نه تنها هارد خود را تعمیر نکرده بلکه باعث به هم خوردن ترتیب سکتورهای اطلاعاتی خود می شوید. در این شرایط بخش عظیمی از اطلاعات شما پس از بازیابی اطلاعات حتی در مراکز معتبر ریکاوری، به صورت آسیب دیده ریکاوری شده و قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

❌ پس از وارد شدن ضربه یا سقوط از ارتفاع، هارد را به سیستم متصل نکنید.

هارد ها نسبت به شوک ، فشار ، ضربه و سقوط از ارتفاع (در برخی موارد حتی ارتفاع چند سانتی متری) به شدت حساس هستند. اما در صورتی که پس از آسیب دیدگی، آن را به سیستم متصل نکنید، همچنان شانس صد درصدی بازیابی اطلاعات برای شما وجود خواهد داشت.