سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل برای بسیاری از کاربران این اپراتور جذاب بوده و باعث شده این سرویس را فعال کنند تا کسانی که قصد تماس گرفتن با آن‌ها را دارند به جای شنیدن صدای بوق یک موسیقی یا ترانه را بشنوند.

اما اگر کاربر قصد داشته باشد این سرویس را غیر فعال کند و دیگر مشتاق پخش شدن موسیقی پیش از برقراری مکالمه نباشد چطور باید این کار را انجام دهد؟ در این مطلب به این سؤال پاسخ می‌دهیم و شما را با تمام روش‌های غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل آشنا می‌کنیم.

روش‌های غیر فعال کردن پیشواز ایرانسل

اگر به هر دلیلی تمایل دارید آهنگ پیشوازی را که برای خط خود انتخاب کرده‌اید، تا افرادی که با شما تماس می‌گیرند به ترانه یا آهنگ انتخابی شما گوش دهند، غیر فعال کنید؛ چند راه مختلف پیش رو دارید:

  • استفاده از کد دستوری
  • استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من
  • استفاده از پیامک

زومیت در ادامه این مطلب استفاده از این روش‌ها را مرحله به مرحله برای شما توضیح خواهد داد.

لغو آهنگ پیشواز با استفاده از کد دستوری

شاید در دسترس‌ترین راه استفاده از USSD یا کد دستوری باشد که اپراتور ایرانسل برای لغو کردن آهنگ پیشواز کاربران و مشترکین خود در نظر گرفته است. برای استفاده از این کد نیازی به اینترنت ندارید و به همین دلیل شاید ساده‌تر بتوانید اقدام به لغو آهنگ پیشواز خود کنید.

کد دستوری ایرانسل برای لغو آهنگ پیشواز #۷*۷۷۷* است. این شماره را در بخش شماره‌گیر و صفحه کلید گوشی خود وارد کنید و گزینه یا دکمه برقراری تماس را بزنید. در ادامه خدمات مختلف این سرویس به شما نمایش داده می‌شود که لازم است در میان آن‌ها گزینه «سرویس آهنگ پیشواز» و در ادامه گزینه «سرویس آهنگ پیشواز عادی» را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه، آهنگ پیشوازی که فعال کرده‌اید به همراه کد مربوط به آن به شما نمایش داده می‌شود. آن کد را وارد کنید تا به بخش بعدی بروید. در ادامه، گزینه «حذف» را انتخاب کنید تا آهنگ پیشواز از روی خط شما برداشته و غیر فعال شود.

لغو آهنگ پیشواز با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

اگر احیاناً کد دستوری لغو آهنگ پیشواز با خطا روبه‌رو شد و نتوانستید از طریق آن آهنگ پیشواز خط ایرانسل خود را غیر فعال کنید، راه دیگری که پیش رو دارید استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. در این اپلیکیشن خدمات بسیار متنوعی به کاربران و مشترکان ایرانسل ارائه می‌شود و یکی از آن‌ها فعال یا غیر فعال کردن آهنگ پیشواز است.

برای این کار لازم است اپلیکیشن ایرانسل من را نصب و با شماره موبایل ایرانسلی خود در آن حساب کاربری ایجاد کنید. وارد حساب کاربری خود شوید و در میان سرویس‌هایی که می‌بینید بخش «بیشتر» را انتخاب کنید.

با ورود به این بخش لازم است صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و بخش «پیشواز» را انتخاب کنید. در نوار پایین صفحه پیشواز بخش «فعال» را انتخاب کنید.