بر اساس گزارش The Elec، سامسونگ دیسپلی برای تولید انبوه پنل‌های OLED برای هر چهار مدل از سری آیفون‌های 15 آینده اپل تاییدیه دریافت کرده است. انتظار می رود که این مزیت قابل توجهی برای سامسونگ ایجاد کند، زیرا رقبای آن BOE و LG Display با اختلالات تولید روبرو هستند. LG Display تاییدیه مشروط را برای مدل Pro دریافت کرد، در حالی که BOE امسال با تعهدات تامین خود با مشکلاتی مواجه است.

BOE با ویژگی «داینامیک امولد» که نیاز به پردازش صفحه نمایش حفره‌ای برای همه مدل‌های آیفون 15 دارد، با مشکلاتی مواجه است. متأسفانه، پنل‌های BOE از مشکلی در اطراف بریدگی جزیره دینامیک رنج می‌برند. از سوی دیگر، ال‌جی دیسپلی در دریافت تاییدیه تولید انبوه مدل پرو مکس با تاخیر مواجه است. مشکلات LG Display به دلیل مشکلات تولید همزمان با ماژول‌های دوربین آیفون از تامین‌کنندگان Sony و LG Innotek تشدید می‌شود و باعث عقب‌افتادگی قطعات می‌شود. این ممکن است بر اولویت‌بندی تولید اپل نسبت به مدل‌های Pro تأثیر بگذارد که بخش قابل توجهی از محموله‌های سری آیفون در سال‌های اخیر را تشکیل می‌دهند.

پس از تایید مشروط ال‌جی دیسپلی، تلاش‌هایی برای تسریع در تایید مدل پرو مکس در حال انجام است. ال‌جی دیسپلی علی‌رغم مشکلاتی که در اجرای نمایشگرهای OLED با حاشیه و حفره دارد، قصد دارد تولید OLED آیفون 15 پرو خود را افزایش دهد. با این حال، اختلالات مداوم در تولید آیفون 15 پرو مکس ممکن است منجر به سود بیشتر برای نمایشگر سامسونگ شود که سال گذشته نیز از مشکلات تولید LG Display سود برد.

علاوه بر این پیچیدگی‌ها، نمایشگر سامسونگ ممکن است سفارشات مواد و قطعات خود را در میان پیچیدگی‌های تولید افزایش دهد. با این حال، اختلاف حق ثبت اختراع با BOE پیچیدگی های بیشتری را به بازار اضافه می کند. BOE اخیراً برای محاکمه ابطال یکی از پتنت های ایالات متحده سامسونگ دیسپلی، مربوط به ساختار پیکسل الماس سامسونگ، که گفته می شود BOE از زمان آیفون 12 برای عرضه OLED برای آیفون های اپل استفاده می کرد، درخواست داد.

سری آیفون 15 با پنل اولد

در اخباری مرتبط اپل سال‌هاست که با آیفون‌های خود یکی از نیروها در بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. حتی با وجود فروش کمتر نسبت به سامسونگ، این شرکت همچنان درآمد بیشتری کسب می‌کند زیرا مدل‌های گران‌قیمت بیشتری را می‌فروشد.

با این حال، با وجود این موفقیت، برخی از افراد اپل را به دلیل عدم خلاقیت کافی مورد انتقاد قرار می دهند. به عنوان مثال، رقبایی مانند سری گلکسی اس در چند نسل گذشته تلاش کرده اند تا تجربه تمام صفحه بدون حاشیه را کامل کنند. از سوی دیگر، سری آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 14 به دلیل نسبت صفحه نمایش به حاشیه مورد انتقاد قرار گرفته اند. با این حال، طبق گزارش های اخیر، اپل در حال کار با Samsung Display و LG Display برای توسعه نمایشگر OLED بدون حاشیه برای آیفون است.

همانطور که می دانید، اپل ترجیح می دهد به جای تولید آن، بر توسعه فناوری خود تمرکز کند. این بدان معناست که آنها برای تولید محصولات خود مانند آیفون و مک به تولیدکنندگانی مانند فاکسکان و TSMC اعتماد دارند. داستان برای فناوری های صفحه نمایش مشابه است. این شرکت صفحه نمایش های خود را نمی‌سازد، بنابراین با شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی کار می کنند. بنابراین، اگر غول فناوری بخواهد گوشی با صفحه نمایش OLED بدون حاشیه بسازد، باید با این رقبا همکاری کند.

با این حال، ایجاد یک آیفون بدون حاشیه کار آسانی نیست. برای رسیدن به این هدف، اپل باید تمام قطعات الکترونیکی را که در حال حاضر در قاب قرار دارند به زیر صفحه نمایش منتقل کند. این امر مستلزم ایجاد پیشرفت های بزرگ در دو فناوری به نام های “Thin Film Encapsulation” و Under Panel Camera است. TFE مانند یک پوشش محافظ برای صفحه نمایش است که از چندین لایه نازک از مواد خاص ساخته شده است. این “روکش” از صفحه نمایش OLED در برابر آسیب دیدن رطوبت و اکسیژن محافظت می کند. اپل می خواهد که این لایه های محافظ حتی نازک تر از آنچه اکنون هستند باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید