درمان‌های درمانی و درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی تابستانی

هیچ دارویی نمی تواند ویروس هایی را که باعث بیشتر سرماخوردگی ها در تابستان می شوند، از بین ببرد. با این حال، درمان های زیر ممکن است به کاهش علائم کمک کند:

  • ضد احتقان ها؛
  • ضد سرفه؛
  • مسکن‌های بدون نسخه و مسکن‌های تب مانند استامینوفن و ایبوپروفن.
  • استفاده از مرطوب کننده هوا در خواب برای کاهش خشکی هوا و کاهش سرفه.
  • حمام بخار برای رفع گرفتگی.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عسل می تواند به درمان سرفه کمک کند، در حالی که روی می تواند به کوتاه کردن مدت سرماخوردگی کمک کند. البته باید در نظر داشته باشید که هرگز به کودک زیر یک سال عسل ندهید.

گاهی اوقات سرماخوردگی می تواند باعث عفونت ثانویه شود. به عنوان مثال، برخی از کودکان پس از سرماخوردگی دچار عفونت گوش می شوند. آنتی بیوتیک ها می توانند این عفونت های ثانویه را درمان کنند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که آنتی بیوتیک ها سرماخوردگی را درمان نمی کنند. استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی می تواند اثربخشی این داروها را در طول زمان کاهش دهد و به ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی کمک کند.

اگر در تابستان سرما می‌خورید، مانند سرماخوردگی زمستانی با آن رفتار کنید: استراحت، مایعات فراوان و داروهایی مانند استامینوفن. از آنجایی که سرماخوردگی ناشی از عفونت های ویروسی است، آنتی بیوتیک ها آن را درمان نمی کنند. داروهای بدون نسخه و داروهای خانگی موثری وجود دارد که می تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند. این درمان ها عفونت را درمان نمی کنند، اما می توانند به کاهش علائم و ناراحتی کمک کنند.

خواب بهترین درمان برای اکثر عفونت های ویروسی است. زمانی که احساس خستگی می کنید، سعی کنید حداقل هشت ساعت در روز استراحت کنید. سایر درمان‌های خانگی آزمایش شده و واقعی شامل نوشیدن آب فراوان، به ویژه در ماه‌های گرم‌تر، برای کمک به بهبودی بدن از عفونت است.

یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C داشته باشید تا سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. سوپ مرغ همچنین دارای اثر ضد التهابی است و می تواند به پاک کردن سریعتر مجاری بینی کمک کند. هوای مرطوب همچنین می تواند به کاهش تراکم و افزایش راحتی شما کمک کند.

اگر دستگاه بخور ندارید، سعی کنید هنگام بیدار شدن از خواب یا قبل از رفتن به رختخواب دوش آب گرم بگیرید. همچنین با کمک نتی پات (دستگاه شستشوی بینی با آب نمک) می توانید مخاط اضافی بینی و سینوس ها را پاک کنید تا راحت تر نفس بکشید.

در حالی که تهویه مطبوع می تواند در گرمای تابستان یک موهبت واقعی باشد، همچنین می تواند محیطی سرد و خشک ایجاد کند که ویروس ها دوست دارند. گلوی شما نیز می تواند توسط محیط خشک تحریک شود. همیشه کولر گازی را در دمای متوسط ​​نگه دارید و برای تسکین گلودرد از پاستیل گلو استفاده کنید.