پیش از رویداد مورد انتظار Galaxy Unpacked، تصاویر زنده از Galaxy Z Fold 5 به صورت آنلاین منتشر شده است. تصاویر فاش شده که توسط افشاگر صنعتی احمد کوادر به اشتراک گذاشته شده است، نگاهی به لولای بازطراحی شده و تنظیمات دوربین عقب گوشی ارائه می دهد.

یکی از پیشرفت های قابل توجهی که توسط تصاویر فاش شده فاش شده است، عدم وجود فاصله قابل توجه بین دو نیمه Galaxy Z Fold 5 است. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل های قبلی سری Galaxy Z Fold است. به نظر می‌رسد سامسونگ از لولای قطره‌ای جدید استفاده کرده است، مشابه آنچه در سایر گوشی‌های تاشو دیده می‌شود، که شکاف را از بین می‌برد و چین‌های روی صفحه‌نمایش داخلی را به حداقل می‌رساند.

تصاویر فاش شده همچنین سیستم دوربین پشتی گلکسی زد فولد 5 را نشان می دهد. این گوشی مطابق با نسل قبلی خود یعنی گلکسی زد فولد 4، سه دوربین در پشت دارد. با این حال، سامسونگ تغییری در موقعیت فلاش LED ایجاد کرده است که اکنون در سمت راست سنسورهای دوربین قرار دارد. همچنین بهبودهایی در دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر وجود دارد.

علاوه بر سیستم دوربین، تصاویر چندین ویژگی کلیدی گلکسی زد فولد 5 را نشان می‌دهند. پایین گوشی یک بلندگو، پورت USB نوع C و یک میکروفون را نشان می‌دهد. سه میکروفون و یک بلندگوی دیگر در بالا وجود دارد که نشان‌دهنده سیستم بلندگوی استریو است که در مجموع با چهار میکروفون تقویت می‌شود.

با توجه به افشای اطلاعات قبلی، انتظار می رود گلکسی زد فولد 5 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی 120 هرتزی Super AMOLED و صفحه نمایش 7.6 اینچی 120 هرتزی Super AMOLED تاشو باشد. اسنپدراگون 8 نسل 2 برای پردازنده گلکسی، 12 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی 256 یا 512 گیگابایتی.

انتظار می رود Galaxy Z Fold 5 دارای IPX7 با باتری 4400 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی و همچنین شارژ بی سیم سریع باشد. ویژگی های اضافی شامل Samsung DeX و Samsung Pay خواهد بود. سامسونگ در حال رونمایی رسمی از Galaxy Z Fold 5 در کنار Galaxy Z Flip 5 در رویداد پیش رو Galaxy Unpacked است که هیجان قابل توجهی را در بین علاقه مندان به فناوری ایجاد می کند.

در اخبار مرتبط، وقتی صحبت از پردازنده‌های موبایل و لوازم الکترونیکی به میان می‌آید، تکنیک‌های ساخت نقش بزرگی دارند. هرچه گره فرآیند کوچکتر باشد، عملکرد SoC یا حداقل آن بهتر است. ممکن است چیپ‌ست‌های مبتنی بر فناوری ۴ نانومتری مانند Snapdragon 8 Gen 2 و Dimensity 8200 را شنیده باشید یا از آنها استفاده کرده باشید.

با این حال، ما هنوز شاهد تراشه ای مبتنی بر گره 3 نانومتری نیستیم. این می تواند با آیفون 15 اپل تغییر کند. در همین حال، گزارش هایی وجود دارد که سامسونگ قصد دارد تولید تراشه های 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز کند و به دنبال آن تراشه های 1.4 نانومتری در سال 2027 تولید کند.

منبع

به این پست امتیاز دهید