به‌نظر می‌رسد سم بنکمن‌فرید، میلیاردر سابق حوزه‌ی کریپتو و ملقب به سلطان رمزارز، روش کسب درآمد درون بازداشتگاه متروپولیتن نیویورک را یاد گرفته است و ازطریق مبادله‌ی اقلام غذایی نظیر ماهی، کار خود را در بازداشتگاه پیش می‌برد. بنکمن‌فرید در انتظار رأی نهایی دادگاه برای هفت فقره جرم سنگین خود است.

طبق اطلاعاتی که به دست وال استریت ژورنال رسیده است، سلطان رمزارز در ازای دریافت خدماتی مانند کوتاه‌کردن موهای خود، در زندان اقلام غذایی نظیر ماهی خال‌خالی را با زندانیان مبادله می‌کند. این نوع ماهی در‌واقع ارز رایج بازداشتگاهی است که بنکمن‌فرید در آن به‌سر می‌برد.

جای تعجبی نیست که وارن بافت جوان چگونه این نوع از معامله را در چنین مدت کوتاهی آموخته است؛ زیرا او در دوران کاری خود نیز معامله‌گری حرفه‌ای بود. برای نمونه، او تنها پس از یک سال آموخت که باید چگونه بیت کوین را در بازار‌های ایالات متحده و ژاپن عرضه کند.

ماهی‌ای که سم بنکمن‌فرید در ازای آن خدمات دریافت می‌کند، در بین زندانیان با نام مک شناخته می‌شود و از زمان ممنوعیت سیگار در سال ۲۰۰۴، ارز انتخابی زندان‌های فدرال بوده است. یکی از وکلای سابق زندان به این نکته اشاره کرد که چنین روشی در مؤسسه‌های اصلاح و تربیت کالیفرنیا نیز رایج است و از آن برای کارهایی مانند اصلاح ریش و تمیزکردن کفش و لباس‌ها استفاده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد این روند از سال ۲۰۰۸ شروع شده است؛ زیرا یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی ماهی در همین سال به وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که به‌صورت محسوسی افزایش تقاضای این نوع از ماهی را حس می‌کند.

از دید اقتصادی، استفاده‌ی زندانیان از این نوع ماهی به‌دلیل ارزش ثابت آن دربرابر دلار است. کالا‌های دیگری مانند برخی اقلام غذایی و تمبر‌ها نیز وجود دارند که از شرایط مشابهی برخوردارند.

سلطان رمزارز قرار است ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) به‌دلیل اتهام‌های کلاه‌برداری که علیه او وجود دارد، محاکمه شود. کارشناسان حقوقی احتمال می‌دهند میلیاردر سابق حوزه‌ی رمزارز بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ سال زندانی شود.

اتهام‌های دیگری ازجمله رشوه‌خواری سیاسی علیه بنکمن‌فرید وجود دارد که قرار است در دادگاهی جداگانه درباره‌ی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.