سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX و معروف به سلطان رمزارز، قصد داشته است تا با پرداخت مبلغی سنگین به دونالد ترامپ، او را از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ منصرف کند. این ادعا را مایکل لوئیس در کتاب جدید Going Infinite: The Rise and Fall of a New Tycoon مطرح کرده است.

به‌گزارش واشینگتن‌پست، مایکل لوئیس در کتاب جدیدش گفته است که بنکمن‌فرید در آن زمان می‌خواست است تا بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون دلار در‌اختیار میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه، بگذارد تا شماری از نامزدهای انتخاباتی را در رقابت برای ورود به مجلس سنا شکست دهد.

لوئیس در بخشی از کتاب جدیدش می‌گوید: «سم بنکمن‌فرید در تلاش بوده است تا بفهمد پرداخت پول به دونالد ترامپ برای حضورنیافتن در انتخابات ریاست‌جمهوری، قانونی است یا نه.» لوئیس می‌گوید که بنکمن‌فرید ازطریق نفوذی‌هایش در تیم ترامپ فهمیده بود که با پرداخت ۵ میلیارد دلار می‌تواند هدفش را عملی کند.

فعلاً مشخص نیست که چرا سم بنکمن‌فرید مبلغ ۵ میلیارد دلار را به ترامپ پرداخت نکرد. او که به‌زودی در دادگاه حاضر می‌شود، احتمالاً به‌خاطر سقوط صرافی FTX و کلاه‌برداری از کاربران تا سال‌ها زندانی خواهد شد. برخی از حقوق‌دانان می‌گویند که مدت‌زمان زندان بنکمن‌فرید ممکن است به ۱۱۰ سال برسد.