دیروز، گروهی از کاربران کریپتو متوجه شدند که قیمت ارزهای رمزنگاری شده فهرست شده در شعبه آمریکایی صرافی بایننس (Binance.US) بسیار کمتر از سایر صرافی ها است. بسیاری از کاربران به این اتفاق به عنوان اشکال زدایی ارزهای دیجیتال اشاره کرده اند.

بیت کوین در حال حاضر با قیمت 27536 دلار در بایننس معامله می شود. اما قیمت نقدی جهانی این ارز دیجیتال به 30106 دلار می رسد. به این ترتیب بایننس بیت کوین ها را با تخفیف حدود 8.5 درصد به فروش می رساند.

طبق گزارش Cointelegraph، سایر ارزهای دیجیتال نیز در Binance تخفیف داده شدند. قیمت اتر در شعبه ایالات متحده بایننس 200 دلار ارزان تر است و این ارز دیجیتال با قیمت 1695 دلار معامله می شود. تعدادی از استیبل کوین ها مانند تتر نیز با افت قیمت مواجه شدند و به 0.915 دلار رسیدند. تتر همیشه نسبت یک به یک با دلار آمریکا دارد.

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در شعبه آمریکایی بایننس برای کسانی که معاملات آربیتراژ انجام می دهند بسیار جذاب به نظر می رسد. اما اکثر سرمایه گذاران نمی توانند از این تخفیف استفاده کنند. دلیل این امر این است که این تخفیف تنها زمانی اعمال می‌شود که کاربران ارز دیجیتال را با دلارهای فیات در شعبه ایالات متحده بایننس معامله کنند.

مشکل اینجاست که کاربران شعبه آمریکای بایننس از حدود یک ماه پیش توانایی بارگیری حساب خود را با دلار از دست داده اند. در واقع، تنها کسانی که قبل از 9 ژوئن دلار به حساب بایننس خود اضافه کرده اند می توانند از این تخفیف استفاده کنند.

نگرانی ها مبنی بر اینکه Binance.US ممکن است به زودی برداشت دلار را متوقف کند، تعدادی از کاربران را وادار کرده است که ارزهای دیجیتال خود را زیر ارزش بازار بفروشند تا دارایی های خود را به سرعت از صرافی خارج کنند.

طبق ایمیل رسمی بایننس، کاربران آمریکایی تنها 10 روز فرصت دارند تا دلارهای خود را از این صرافی برداشت کنند. تعلیق برخی از عملیات بایننس نتیجه شکایات مقامات نظارتی است. در زمان طرح دعوی اولیه، گفته شده بود که تمامی فعالیت های بایننس در ایالات متحده می تواند به حالت تعلیق درآید.