برنامه خواب (Sleep Schedule) اپل چیست و چگونه تنظیم می‌شود؟

در برنامه پایش خواب اپل، شما می‌توانید برنامه‌ی خواب شخصی‌سازی شده‌ای را در آیفون ایجاد کنید؛ این قابلیت صرف نظر از این‌که شما اپل واچ دارید یا خیر در آیفون شما دردسترس است.

شما در اپلیکیشن Health در آیفون خود به این قابلیت دسترسی دارید. زمانی‌که روی گزینه Get Started در بخش Set Up Sleep ضربه بزنید، قادر خواهید بود زمان خواب یا تعداد ساعاتی که می‌خواهید به خواب بروید، زمان‌های Bedtime و Wake Up خود و حالت Sleep Focus را که در بالا به آن اشاره کردیم، تنظیم کنید.

شما برنامه‌ی زمانی خواب یا همان Sleep Schedule، تنظیمات خواب و پایش خواب خود را در چندین‌جا پیدا خواهید کرد که در ابتدا کمی گیج‌کننده است؛ اما منطقی به نظر می‌رسد زیرا چندین کار را به هم مرتبط می‌کند. در ادامه تمام بخش‌هایی را که برنامه زمانی خواب (Sleep Schedule) و تنظیمات پایش خواب را در آن‌ها پیدا خواهید کرد برایتان معرفی کرده‌ایم:

  • شما می توانید اپلیکیشن Sleep را در اپل واچ، اپلیکیشن Health را در آیفون و بخش Sleep اپلیکیشن اپل واچ در آیفون را برای آنالیز خوابتان تنظیم و پیکربندی کنید.
  • می‌توانید تمام تنظیمات خواب را در بخش Sleep اپلیکیشن اپل واچ در آیفون (روی Manage Sleep Focus در تنظیمات ضربه بزنید) یا اپلیکیشن Health در آیفون ویرایش کنید.
  • می‌توانید زمان‌بندی خواب (Sleep schedule) و آلارم را در اپل واچ و همچنین در برنامه ساعت در آیفون ویرایش کنید.

کمی پیش‌تر از رسیدن زمان خواب مشخصی که تنظیم کرده‌اید برای خواب آماده خواهید شد؛ در این حالت اپل واچ شما تاریک و قفل می‌شود. ساعت شما اکنون در حالت Sleep Focus قرار دارد و هر تنظیماتی که برای Sleep Focus انتخاب کرده‌اید اعمال خواهد شد.

اگر تا پاسی از شب بیرون هستید، حواستان باشد؛ زیرا ساعت شما همچنان در زمانی‌که برنامه‌ریزی کرده‌اید به حالت Sleep Focus فرو می‌رود، بنابراین اگر Sleep Focus را تا رسیدن به خانه خاموش نکنید، اعلان‌ها را از دست خواهید داد.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا یادآور شارژ داشته باشید یا خیر. مثلا اگر کمتر از ۳۰ درصد شارژ داشته باشید، اپل واچ شما یک ساعت قبل خواب به شما هشدار خواهد داد.

اپل واچ‌های جدیدتر مانند واچ اولترا و واچ اولترا ۲، واچ SE یا واچ سری ۸ و سری ۹ حتی اگر در طول روز شارژ کمی داشته باشند، در طول شب مشکلی نخواهند داشت. پایش خواب در مجموع حدود ۱۰ درصد از باتری را مصرف می‌کند. در مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ، احتمالاً برای دوام‌آوردن طی شب نیاز به شارژ کامل در روز خواهید داشت.