جک دورسی، بنیانگذار توییتر، بار دیگر از شبکه اجتماعی متا جدید به نام تجارت اینستاگرام انتقاد کرد و از عدم نوآوری این شرکت گله کرد. او می‌گوید که مردم انتظار سطح بالایی از پیشرفت فناوری را دارند، اما در عوض نسخه‌هایی از پلتفرم دیگری دریافت می‌کنند.

متا روز پنجشنبه هفته گذشته اپلیکیشن اینستاگرام Trades را راه اندازی کرد. اکنون اندی آلن، مدیرعامل Not Boring، سی یک توییت با انتشار تصویر رقبای توییتر از جمله Trades که شباهت زیادی به یکدیگر دارند، به نظر می رسد فرصت بازتعریف شبکه های اجتماعی را از دست داده ایم. جک دورسی نیز به او پاسخ داد اعلام کرد: «ما یک ماشین پرنده می‌خواستیم، اما در عوض 7 نسخه از توییتر گرفتیم.”

دفاع جک دورسی از آسمان آبی و نوستر

در تصویر ارسال شده در توییت اول، توییتر، Threads، Mastodon و Blue Sky را مشاهده می کنید. اما تفاوت محسوسی بین این پلتفرم ها وجود ندارد. یکی از کاربران در پاسخ به جک دورسی مدعی شد که خودش دو تا از این 7 نسخه توییتری را ساخته است. دورسی پاسخ داد: نه. آسمان آبی و نوستر پروتکل‌هایی وجود دارد که توییتر می‌تواند بر اساس آنها بسازد. آنها می توانند برخی از محدودیت ها و مشکلات را حل کنند. هدف آنها رقابت نیست.”

او همچنین در پاسخ به کاربر دیگری که از توسعه Blue Sky توسط دورسی انتقاد کرده بود، تکرار کرد: «(آسمان آبی) پروتکل این است که هر کسی می تواند خدمات خود را بر روی آن توسعه دهد. (آسمان آبی) کپی نیست.”

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر نیز با یک ایموجی خنده دار به توییت دورسی خندید. واکنش نشان می دهد. طی چند روز گذشته، این دو فرد به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران Trades واکنش نشان داده و از رقیب خود انتقاد کرده‌اند.

وکیل ماسک نیز اخیراً نامه ای حقوقی به مارک زاکربرگ نوشت و از این شرکت خواست که سوء استفاده از اسرار توییتر را متوقف کند و کپی برداری را متوقف کند.