بر اساس اطلاعات منتشر شده در اپ استور، متا احتمالاً در روز پنجشنبه این هفته، ۱۵ جولای (۶ تیر) اپلیکیشن رقیب توییتر را که اینستاگرام Threads نام دارد، راه اندازی خواهد کرد.

دو روز پیش، اپلیکیشن Threads برای مدت کوتاهی در گوگل پلی منتشر شد و یک توسعه دهنده تصاویری از آن را منتشر کرد. با این حال اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار این اپلیکیشن در گوگل پلی وجود نداشت، اما با توجه به اطلاعات موجود در اپ استور باید منتظر انتشار این برنامه در 15 جولای باشیم.

متا یک رقیب توییتر راه اندازی کرد

در توضیحات Threads، اپلیکیشن اینستاگرام، نوشته شده است:

«با Threads، برنامه چت متنی اینستاگرام، بیشتر بگویید.

موضوعات جایی است که جوامع گرد هم می آیند تا در مورد همه چیز از آنچه امروز مهم است تا آنچه فردا مهم است صحبت کنند.

می توانید هر چیزی را که دوست دارید دنبال کنید و مستقیماً با سازندگان محتوای مورد علاقه خود یا دیگران در مورد مسائلی که به آنها اهمیت می دهید صحبت کنید. یا حتی جامعه فالوورهای خود را بسازید تا افکار، نظرات و خلاقیت خود را با جهان به اشتراک بگذارید.»

اسکرین شات های اپ استور مانند اسکرین شات های گوگل پلی است. این تصاویر نشان می دهد که چگونه می توانید با نام کاربری اینستاگرام خود وارد این شبکه اجتماعی شوید و اکانت هایی را که در اینستاگرام دنبال می کنید پیدا کنید.

قبلاً گزارش شده بود که مدیران متا در یک جلسه داخلی شرکت اعلام کرده بودند که Instagram Threads از پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon، ActivityPub استفاده می کند.

اگرچه برنامه جدید متا احتمالا روز پنجشنبه منتشر خواهد شد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید همان روز در این شبکه اجتماعی پست بگذارید. دور از انتظار نیست که این شرکت در نظر دارد پلتفرم جدید خود را چند مرحله ای عرضه کند تا همه کاربران در سراسر جهان به تدریج توانایی استفاده از Threads را پیدا کنند.