اپل می گوید از دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا درخواست خواهد کرد که اعتراض خود را به حکم قاضی در پرونده Epic Games علیه این شرکت بشنود. در آن دادگاه از کوپرتینویی‌ها خواسته شد تا تغییراتی در سیاست‌های پرداخت اپ استور ایجاد کنند، اما به نظر می‌رسد که شرکت نمی‌خواهد زیر بار این حکم قرار گیرد.

به گزارش رویترز، اپل در یک دادخواست حقوقی اعلام کرده است که از قضات دادگاه عالی ایالات متحده می خواهد تا به این شرکت اجازه دهند نسبت به حکم دادگاه سانفرانسیسکو در مورد دادگاه تجدید نظر کند. فایل Epic Games بررسی

صاحب اپ استور می گوید تصمیم دادگاه علیه این شرکت بر اساس نقض قانون رقابت کالیفرنیا است، اما اجرای این تغییرات را برای کل ایالات متحده ضروری می داند. اپل می گوید که از دادگاه عالی خواسته است تا به سؤالات مربوط به این موضوع پاسخ دهد حدود اختیارات قضات در حوزه صدور تصمیماتی که محدوده جغرافیایی وسیعی را در بر می گیرد، پاسخ دهید.

قاضی دادگاه Epic Games از اپل چه می خواهد؟

در آن دادگاه، قاضی گونزالس راجرز حکم داد که اپل نمی‌تواند توسعه‌دهندگان را از ارائه لینک‌ها و دکمه‌های خدمات پرداخت غیر App Store در اپلیکیشن‌ها منع کند. این تغییر، در صورت اجرا، می تواند بخشی از سود اپل را که از کارمزدهای پرداخت به دست می آید، کاهش دهد.

اپیک گیمز در سال 2020 از اپل به دلیل هزینه های پرداخت درون برنامه ای در اپ استور شکایت کرد. با این حال، قاضی راجرز اکثر ادعاهای شرکت را رد کرد. در نتیجه نه تنها اپل، بلکه اپیک گیمز نیز درخواست بررسی این تصمیم را داشتند. این شرکت می خواست با تاکید بر سیاست های انحصاری اپل، وضعیت را در مقیاسی بزرگتر تغییر دهد. اما دادگاه تجدید نظر اکثر نظرات قاضی را تایید کرد.

اپل اکنون به دادگاه عالی ایالات متحده شکایت می کند، جایی که Epic می تواند از تصمیم دادگاه تجدید نظر کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا دیوان عالی کشور با رسیدگی به این پرونده موافقت خواهد کرد یا خیر.