از زمانی که ایلان ماسک مدیریت توییتر را در دست گرفت، اهداف این پلتفرم به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در این مدت، رقبای جدید زیادی به امید سقوط این غول ظاهر شده اند، اما با وجود برخی رقبا مانند Bluesky، هیچ یک از این اپلیکیشن ها نتوانسته اند با توییتر رقابت کنند، اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. متا، صاحب اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک، نرم افزار جدیدی به نام Threads را معرفی کرد که بیش از 5 میلیون بار در یک روز دانلود شد و از ChatGPT پیشی گرفت که در 5 روز به یک میلیون کاربر رسید. در نتیجه می توان گفت که Trades می تواند رقیب جدی توییتر باشد.

نخ ها چیست؟

Threads برنامه جدید شرکت متا است که توسط تیم اینستاگرام طراحی و ساخته شده و به عنوان یک اپلیکیشن اشتراک محتوا شناخته می شود. برای استفاده از Threads، می توانید با حساب اینستاگرام خود وارد شوید و محتوای متنی را به اشتراک بگذارید و به بحث های عمومی بپیوندید. این برنامه از نظر طراحی شبیه به اینستاگرام است و ویژگی‌های توییتر مانند پاسخ دادن و اشتراک‌گذاری مجدد پست‌ها را ارائه می‌دهد. در Threads می توانید حداکثر 500 پست، 10 عکس و ویدیوی 5 دقیقه ای ارسال کنید. برخلاف توییتر، شما نمی توانید موضوعات را ویرایش کنید و به نظر نمی رسد استفاده از هشتگ ها در Threads امکان پذیر باشد.

دانش صنایع دستی

Threads چگونه کار می کند؟

پس از دانلود اپلیکیشن، می توانید با اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. نام کاربری شما به حساب Threads شما منتقل می شود و در صورت تایید، می توانید نمایه خود را برای حساب Threads خود سفارشی کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید که به‌طور خودکار همان حساب‌هایی را که قبلاً در اینستاگرام دنبال کرده‌اید، دنبال کنید و حساب‌های جدیدی را برای دنبال کردن از داخل برنامه Threads پیدا کرده و اضافه کنید.

حساب کاربری معامله می کند

آیا Thread ها ایمن هستند؟

Threads یکی دیگر از برنامه های متا است، بنابراین به نظر می رسد از همان ابتدا روی حریم خصوصی تمرکز کرده است. افراد زیر 18 سال یا در برخی از کشورها زیر 16 سال وقتی وارد سیستم می شوند به طور خودکار با یک سری پروتکل هایی مواجه می شوند که محدودیت هایی دارند. تقریباً تمام ویژگی های حریم خصوصی اینستاگرام در Threads گنجانده شده است. از سال 2016، بیش از 16 میلیارد دلار برای محافظت از کاربران اینستاگرام سرمایه گذاری شده است و این اقدامات ایمنی باید به توییتر نیز تعمیم یابد.

امنیت حریم خصوصی در تجارت

Threads با کدام پروتکل سازگار است؟

Threads به سمت سازگاری با ActivityPub، یک پروتکل شبکه اجتماعی باز از کنسرسیوم جهانی وب (W3C) در حال حرکت است. این به برنامه Threads اجازه می دهد تا ویژگی های جدیدی را برای اتصال به سایر برنامه هایی که از پروتکل ActivityPub پشتیبانی می کنند مانند Mastodon و WordPress ایجاد کند. اگر یک نمایه عمومی در Threads دارید، پست‌های شما از برنامه‌های دیگر قابل دسترسی هستند و دسترسی شما را بدون هیچ تلاش اضافی افزایش می‌دهند.

پروتکل شبکه اجتماعی

چگونه تم ها را دریافت کنیم؟

موضوعات در 15 جولای در بیش از 100 کشور در سراسر جهان راه اندازی شد. این برنامه ابتدا برای iOS و اندروید در دسترس بود و می توانید آن را از اپ استور اپل و گوگل پلی دانلود کنید. نسخه وب Trades نیز اکنون در دسترس است.