علاوه بر نمایش تصاویر روشن تر و چشمگیرتر، 90 درصد از قسمت جلویی گوشی Poco X6 Pro توسط نمایشگر پوشانده شده است که نشان می دهد حاشیه های Poco بسیار نازک تر است و در نتیجه جلوی آن نسبت به A55 مدرن تر است. متأسفانه، صرف نظر از اعداد و ارقام و حتی اگر چیزی در مورد «نسبت صفحه نمایش به بدنه» ندانیم، حاشیه‌های بسیار عریض نمایشگر A55 در نگاه اول ناامیدکننده به نظر می‌رسند و به اصطلاح «طعم‌آور» به نظر می‌رسند. . “

تمام مزایایی که برای گوشی Poco در بخش نمایشگر ذکر کردیم دقیقاً همان چیزی است که انتظار داشتیم برای Galaxy A55 ذکر شود. اما در کمال ناباوری، سامسونگ، سازنده نمایشگر معروف، رقابت را به رقیب خود در حوزه خود واگذار می کند.

نمایشگرهای هر دو گوشی با بلندگوهای استریو با عملکرد تقریباً یکسان همراه هستند. اما اگر کمی سخت گیرتر باشیم می توان گفت که پوکو ایکس 6 پرو حجم بیشتری دارد و باس را کمی بلندتر پخش می کند. پوکو همچنین موفق به تولید صدای Hi-Res با فرکانس نمونه برداری 192 کیلوهرتز و عمق 24 بیتی می شود. برخلاف A55، این گوشی از کدک صوتی پیشرفته AptX HD نیز پشتیبانی می کند.

نرم افزار و رابط کاربری

سامسونگ سال هاست که روی رابط کاربری خود برای گوشی های اندرویدی کار می کند. این رابط کاربری زمانی TouchWiz نامیده می شد و انبوهی از ویژگی هایی که در آن وجود داشت، در کنار دسترسی پیچیده و گاه غیرممکن به آن ویژگی ها، یکی از بحث برانگیزترین تجربیات کاربری را فراهم کرد. One UI چند سالی است که جایگزین TouchWiz شده است و خوشبختانه یکی از استانداردترین پوسته های مبتنی بر اندروید است.

مقاله مرتبط

One UI 6.1 آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ مبتنی بر اندروید 14 است. به دلیل سفارشی سازی سنگین پوسته و منوها، به سختی می توان تغییرات اعمال شده در هسته اندروید را مشاهده کرد. شاید این مشکل از نظر برخی از کاربران نقطه قوت تلقی شود. اما به گفته بسیاری دیگر، این یکی از نقاط ضعف اصلی رابط کاربری سامسونگ است. چهار سال گارانتی به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی، گلکسی A55 را در بالاترین جایگاه پشتیبانی نرم افزاری در بین اندرویدی ها پس از پیکسل های میان رده قرار می دهد.