مطابق با تست های زومیتدر بخش عملکرد CPU تک هسته ای، تفاوت زیادی بین این دو مدل وجود ندارد. اما با پردازش چند هسته ای، تقریباً 20 درصد بهبود عملکرد در A55 مشهود است. با وجود تفاوت نسبتاً محسوس در عملکرد CPU چند هسته ای، نقطه برجسته Exynos 1480 40% مزیت در رندرهای گرافیکی است.

در واقع، Exynos 1480 اولین تراشه میان رده سامسونگ است که به گرافیک Xclipse 540 بر اساس آخرین معماری RDNA 3 AMD مجهز شده است.

از آنجایی که گلکسی A55 (در حال حاضر) تنها میان رده سامسونگ با 12 گیگابایت رم است، گزینه جذاب تری برای کاربرانی خواهد بود که به میزان رم اهمیت می دهند. به غیر از نسخه مجهز به رم 12 گیگابایتی، هیچ تفاوت دیگری بین تنظیمات این دو گوشی وجود ندارد که هر دو در نسخه های 128 گیگابایتی عرضه می شوند. 6، 8 گیگابایت و 256 گیگابایت، 8 گیگابایت رایگان است.

نرم افزار و رابط کاربری

در قسمت نرم افزار تفاوت خاصی بین این دو مدل مشاهده نمی کنیم. هر دو مدل به One UI 6.1 مبتنی بر اندروید 14 متکی هستند و از نظر نرم افزار و رابط کاربری انتظارات را برآورده می کنند. هر دو گوشی تا چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.