تتر (USDT) یکی از ارزهای دیجیتال باثبات است. ارزهای باثبات یا همان استیبل‌کوین‌ها از نوسانات بازار رمزارزها در امان‌اند؛ زیرا ارزش آن‌ها به ارزش یک دارایی واقعی وابسته است. بر همین اساس خرید تتر نیز به عنوان یک استیبل کوین که قیمت تتر همیشه با 1 دلار آمریکا برابری می‌کند، جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دارد. به عبارتی دیگر، اکثر سرمایه‌گذاران برای محافظت از دارایی‌های خود در برابر نوسانات بازار رمزرزها، تتر را انتخاب می‌کنند.

توکن‌های تتر دارای نسبت 1 به 1 با دلار آمریکا هستند؛ به این معنی که قیمت تتر همواره باید 1 دلار باشد. این توکن‌ها به عنوان پلی میان ارزهای فیات و رمزارزها عمل می‌کنند. در این راهنما، بهترین روش‌های خرید ارز دیجیتال تتر و نکات کلیدی برای مبتدیان را بیان خواهیم کرد. شما می‌توانید با انتخاب بهترین روش و بهترین مکان برای خرید تتر، مبادلاتی امن و بدون ریسک با کم‌ترین میزان کارمزد را تجربه کنید. در رابطه با همین موضوع، لطفا تا سطرهای پایانی این مطلب همراه ما باشید.

معاملات و خرید تتر

مهم است بدانید که هنگام خرید تتر، چندین فرصت معاملاتی پیش روی خواهد بود. دو استراتژی اصلی تتر، خرید توکن و معامله آن در بازار است. این دو، اساسا از نظر ماهیت و عملی با هم متفاوت هستند. هنگامی که tether را خریداری می‌کنید، به‌طور موثر مالک مقدار توکنی که خریداری کرده‌اید می‌شوید و توکن را برای مدتی نگه می‌دارید. در واقع با خرید آلتکوین در آینده پروژه تتر سرمایه‌گذاری می‌کنید و معتقدید که قیمت تتر در یک دوره زمانی افزایش خواهد یافت. این قطعا یک استراتژی بلندمدت‌تر از تجارت است.

برعکس، تجارت ارز دیجیتال شامل بهره‌مندی از تغییرات قیمت ارز دیجیتال است. برای کسب درآمد از معاملات کریپتو، همیشه هم لازم نیست که قیمت توکن‌ها به سمت بالا حرکت کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمک short Position (پوزیشن شورت) از کاهش قیمت‌ ارز دیجیتال نیز سود ببرند. استراتژی‌های معاملاتی دیگری نیز وجود دارد و همه این‌ها مستلزم آن است که سرمایه‌گذاران در مورد بازار آگاهی داشته باشند و به طور نسبتا نزدیک بر آن نظارت کنند.

تجارت تتر یک استراتژی کوتاه‌مدت است و بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را برای معامله از طریق CFD به‌عنوان یک رویکرد معتبر انتخاب می‌کنند. قراردادهای CFD به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که اهرم‌های سنگین‌تری داشته باشند؛ به این معنی که سود را می‌توان افزایش داد. اهرم در اصل شامل معامله با پولی است که شما ندارید. می‌توان آن را به عنوان تجارت از طریق اعتبار مشاهده کرد.

ملاحظات زیادی برای تریدر تتر تازه کار وجود دارد و مهم است که به روشی آگاهانه وارد این حوزه شوید. لذا قبل از خرید تتر و انجام هرگونه معاملات با آن، بازار و فرآیندهای مربوطه را بشناسید. این شناخت شامل تحقیقات گسترده در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال، بهترین کیف پول ذخیره‌سازی و تمام مسائل امنیتی مورد نیاز است.

نحوه خرید ارز دیجیتال تتر؛ راهنمای گام به گام

برای خرید تتر باید به صرافی ارز دیجیتال بروید و این یک فرآیند کاملا بصری است؛ زیرا این پلتفرم‌ها با نظر گرفتن افراد مبتدی ساخته شده‌اند. آن‌ها بسیار کاربرپسند هستند و استفاده از آن‌ها اصلا دشوار نیست. با این‌حال، مهم است که یک صرافی مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. به‌طور معمول، بهترین صرافی همانی است که ضمن حفظ امنیت، شما را متحمل هزینه‌های زیادی نمی‌کند. پلتفرم‌های موسوم به صرافی، از لحاظ کارمزد، امنیت و برخی امکانات دیگر متفاوت هستند. پس قبل از هر چیز، وضعیت این موارد را با صرافی مورد نظر خود روشن کنید. سپس چند گام ساده که تریدرهای تازه‌کار باید بدانند را طی کنید.

  • راه اندازی یک کیف پول Tether
  • پیوستن به یک صرافی که تتر را خرید و فروش می‌کند.
  • انتخاب روش پرداخت از میان یکی از روش‌های کارت‌های نقدی، کارت‌های اعتباری و حساب پی پال
  • سفارش خرید توکن‌های تتر
  • ذخیره تتر در یک کیف پول.

کیف پول‌های سخت افزاری برای دسترسی به توکن‌هایتان از شما یک کلید خصوصی می‌خواهند. کلید خصوصی را در جای امنی ذخیره کنید؛ زیرا تنها راه شما برای دسترسی به موجودی کیف پولتان است.

5 نکته مهم خرید USDT

قبل از زدن دکمه خرید و انجام اولین خرید تتر، باید چند نکته را در نظر بگیرید.

  • روش پرداخت امن: روش پرداخت را با دقت انتخاب کنید. قبل از خرید، عواملی مانند قابلیت اطمینان، سرعت و کارمزد روش‌های پرداخت مختلف را در نظر بگیرید.
  • کنترل بر کیف پول: کیف پولی انتخاب کنید که 100% روی آن کنترل دارید. اگر برنامه‌تان این است که USDT خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگه دارید، یک نرم افزار یا کیف پول سخت‌افزاری امن برای ذخیره‌سازی آفلاین پیدا کنید.
  • مقایسه هزینه‌ها: قیمت ارز دیجیتال تتر تنها هزینه‌ای نیست که با آن سروکار دارید؛ بلکه باید هزینه‌های نگهداری و کارمزد تراکنش‌ها را نیز در نظر داشته باشید. یکی از دلایل محبوبیت تتر، کارمزدهای پایین تراکنش‌ها و هزینه نگهداری آن است. تراکنش‌های سریع USDT آن‌ها را به عنوان وسیله پرداخت سریع و بسیار ارزان‌تر به جایگزین مناسبی برای ارزهای سنتی تبدیل کرده‌اند. با این‌حال، مقایسه کارمزها و هزینه‌های استفاده از Tether نیز موردی مهم است که باید در نظر گرفته شود.
  • ایمنی و امنیت: تتر در چندین بلاکچین صادر شده است. نوع ویژگی‌های امنیتی توکن‌های USDT شما به بلاکچین منبع بستگی دارد. برای مثال، تتر صادر شده در بلاکچین بیت‌کوین با استفاده از پروتکل لایه Omni داری همان ویژگی‌های امنیتی بیت کوین (BTC) است. از سوی دیگر، توکن‌های USDT صادر شده در بلاک‌چین اتریوم با استفاده از استاندارد ERC-20 از ویژگی‌های امنیتی مشابه ETH و سایر توکن‌های ERC-20 برخوردار هستند. بهترین ایده این است که ویژگی‌های امنیتی ذاتی Tether را با پروتکل‌های امنیتی ارائه شده توسط پلتفرم‌های رمزنگاری مانند احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایمن‌سازی کلیدهای خصوصی ترکیب کنید.

داد و ستد ارزهای رمزنگاری شده یا هر سهام و کالای دیگر، فرآیندی پیچیده است و مطمئنا امکان از دست دادن پول و همچنین کسب سود در آن وجود دارد. از آنجایی که خرید تتر به عنوان معروف‌ترین استیبل کوین حوزه کریپتو برای سرمایه‌گذاران جذاب شده، ممکن است شما هم بخواهید وارد معاملات این استیبل کوین شوید.

ویژگی‌های جذابی از جمله ثبات قیمت خرید تتر، این رمز ارز را به‌عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش دارایی بسیار محبوب می‌کند. هدف شما از خرید ارز دیجیتال تتر هرچه باشد، بهتر است معاملات آن را از طریق بهترین صرافی انجام دهید.

صرافی ارز دیجیتال والکس به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، امکانات و شرایط خوبی را به ویژه برای تریدرهای تازه‌کار فراهم کرده است. در تیم والکس جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران با بهره‌مندی از دانش و تخصص خود در زمینه‌های مختلف از قبیل مدیریت، مالی و برنامه‌نویسی، مشاور شما خواهند بود. این تیم با در نظر گرفتن مشکلات ایرانیان برای حضور در بازار کریپتو، در تلاش مستمر برای از بین بردن چالش‌ها و آسان‌کاری برای کاربران ایرانی هستند.