شرکت تحقیقات بازار Omdia ادعا می کند که اپل “به احتمال زیاد” یک مک بوک پرو جدید با صفحه نمایش OLED در سال 2026 معرفی خواهد کرد.

بر اساس داده های Omedia، انتظار می رود تقاضا برای نمایشگرهای OLED در دستگاه های تلفن همراه از سال 2023 تا 2031 37 درصد رشد کند. این رشد قابل توجه نشان دهنده یک تغییر بزرگ است. همانطور که بسیاری از شرکت های فناوری، از جمله اپل، به طور فزاینده ای از پنل های OLED در نوت بوک ها و تبلت های پیشرفته خود استفاده می کنند. ریکی پارک، تحلیلگر ارشد Omdia Display در این باره می گوید:

اپل احتمالاً در سال 2026 نمایشگرهای OLED را در مدل‌های مک‌بوک پرو خود قرار خواهد داد. این حرکت می‌تواند باعث افزایش قابل توجه تقاضا در بازار OLED شود که احتمالاً تقاضا را تا سال 2031 به بیش از 60 میلیون دستگاه افزایش می‌دهد.»

ویژگی های صفحه اولد در مک بوک پرو

پنل‌های OLED می‌توانند هر پیکسل را به صورت جداگانه کنترل کنند و در نتیجه بازتولید رنگ دقیق‌تر و سیاهی عمیق‌تری نسبت به سایر فناوری‌های نمایشگر ایجاد می‌کنند. این پنل ها همچنین کنتراست عالی، زمان پاسخگویی سریع تر، زاویه دید بهتر و انعطاف پذیری بهتر را ارائه می دهند.

انتظار می رود حرکت اپل برای معرفی نمایشگرهای OLED، تقاضای تبلت های OLED را در سال 2024 نسبت به سال قبل سه برابر کند. انتظار می رود این شرکت فناوری نمایشگر OLED را در اکثر تبلت های خود از جمله آیپد مینی و آیپد ایر معرفی کند. این تصمیم احتمالاً بر استراتژی های پذیرش OLED رقبا تأثیر می گذارد و تقاضا برای OLED در فضای تبلت را به بیش از 30 میلیون دستگاه تا سال 2029 افزایش می دهد.

هفته گذشته گزارش شد که سامسونگ شروع به توسعه نمایشگر 8 اینچی OLED جدید برای iPad mini کرده است. همین گزارش پیش‌بینی می‌کند که اپل آی‌پد مینی و آی‌پد ایر را در سال 2026 با فناوری OLED به‌روزرسانی خواهد کرد. سال گذشته، شایعه شده بود که سامسونگ 3.14 میلیارد دلار در کارخانه‌ای در اسان، کره جنوبی برای تولید پنل‌های OLED برای نمایشگرهای 14 و 16 اینچی سرمایه‌گذاری کرده است. نمایش می دهد. این اندازه های 14 و 16 اینچی احتمالاً مک بوک پرو OLED خواهند بود.