ظاهرا اپل هنوز راهی برای کاهش هزینه های ساخت هدفون 3000 دلاری Vision Pro پیدا نکرده است. بنابراین به نظر می رسد تا پایان سال 2026 خبری از نسل بعدی این هدفون نباشد.

تقاضا برای هدست اپل ویژن پرو کم کم در حال کاهش است. با این حال، اپل یک قدم از اهداف بلندمدت خود برای این دستگاه برنداشته است. به گفته بلومبرگ، جانشین هدست واقعیت ترکیبی 3499 دلاری اپل ممکن است تا اواخر سال 2026 عرضه نشود.

اپل با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند. یکی از مسائل اصلی این شرکت قیمت گذاری است. برای اینکه اپل بتواند هدست واقعیت افزوده خود را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کند، غول فناوری باید قیمت قطعات اصلی را کاهش دهد. اما در عمل، اگر این شرکت بخواهد چنین مسیری را طی کند، راه طولانی و دشواری در پیش دارد تا یک گجت پوشیدنی مقرون به صرفه را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهد.

نسل بعدی هدفون اپل ویژن پرو با چه قیمتی عرضه می شود؟

نسل دوم اپل ویژن پرو را می توان با نمایشگرهای سایر فروشندگان عرضه کرد. یعنی علاوه بر سونی، سایر تامین کنندگان نمایشگر میکرو اولد ممکن است بتوانند این قطعه را تامین کنند. البته باید کیفیت آنها بررسی شود.

گفته می شود اپل در تلاش است تا قیمت پنل های Micro Old 4K را حدود 456 دلار کاهش دهد. طبق گزارش ها، این شرکت در حال ارزیابی دو تامین کننده نمایشگر چینی است. به گفته مارک آلمان، خبرنگار بلومبرگ، عرضه جانشین هدست اپل ویژن پرو ممکن است تا پایان سال 2026 اتفاق نیفتد. این محصول قبل از عرضه نسل دوم باید با کاهش قیمت قابل توجهی روبرو شود. اپل هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه و از چه طریق می خواهد هزینه های تولید هدست واقعیت افزوده خود را کاهش دهد.

باید دید اپل در مورد نسل بعدی هدفون اپل ویژن پرو چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا می تواند نسخه بعدی را با قیمت مناسب تری عرضه کند یا خیر.