نوکیا اعلام کرده است که قصد دارد فروش گوشی های بازسازی شده را به عنوان بخشی از استراتژی پایداری زیست محیطی خود آغاز کند. HMD Global (دارنده مجوز برند نوکیا برای گوشی‌ها و تبلت‌ها) اخیراً گزارش پیشرفت پایداری خود را در سال 2023 منتشر کرده است.

این گزارش برخی از اقداماتی را که این شرکت برای ارتقای نمایه پایداری خود انجام داده، نشان می‌دهد. به غیر از یک کمپین در حال گسترش درختکاری، این شرکت در حال حاضر ساخت مجدد گوشی های نوکیا را برای فروش مجدد ترکیب می کند.

تلاش برای پایداری باعث شده تا نوکیا تعدادی لوازم جانبی را از بسته بندی گوشی های هوشمند و تبلت های خود حذف کند. شارژ و هدست های سیمی دو مورد از مهمترین موارد حذفی هستند در حالی که این برند همچنان به پیشبرد سایر ابتکارات پایداری ادامه می دهد. HMD گزارش داد که تا به امروز بیش از 418000 درخت کاشته است و طرح درختکاری در حال گسترش به کشورهای دیگر است. کمپین درختکاری بخشی از مشارکت بین HMD Global و Ecology است.

نوکیا جوایز متعددی از جمله جایزه Ecovardis Platinum Award 2023 را برای کسب‌وکارهای برتر جهانی با شیوه‌های پایداری عالی کسب کرده است. بازیافت گوشی های قدیمی نوکیا باعث می شود مصرف کنندگان دستگاه های دست دوم را در بریتانیا و آلمان خریداری کنند. نوکیا همچنین قصد دارد برنامه بازیافت را به بازارهای دیگر گسترش دهد. این به مشتریان امکان می دهد گوشی های نوکیا دست دوم اما بادوام را با قیمت ارزان تری خریداری کنند.

علاوه بر این، HMD همچنین تلفن های بازگردانده شده و بازسازی شده را به خیریه اهدا خواهد کرد تا در محل دفن زباله ها قرار نگیرند. این شرکت حدود 700 گوشی را به افرادی که از نظر دیجیتالی محروم هستند اهدا کرده است. این شرکت همچنین به حذف 3.5 تن پلاستیک از رودخانه ها کمک نمود.

ابتکار HMD Global برای نوسازی و فروش گوشی های نوکیا دست دوم در حال حاضر با فعالیت های اروپایی آن مرتبط است. نوکیا همچنان به حضور قدرتمند خود در بازار اروپا ادامه می دهد، اما در چندین بازار دیگر در حال کاهش است. بنابراین جالب است که ببینیم HMD Global چگونه این ابتکار را برای پوشش سایر بازارها افزایش می دهد.

در اخباری مرتبط اوایل این هفته، نوکیا یک گزینه رنگ بنفش جدید را برای تلفن هوشمند رده پایه نوکیا C12 پرو معرفی کرد. اکنون این برند به طور رسمی این نوع رنگی جدید C12 Pro را در بازار عرضه کرده است.

Nokia Mobile India از طریق توییتر اعلامیه ای منتشر کرد و انتشار رسمی یک نوع رنگ جدید برای نوکیا C12 Pro تایید نمود. این برند فاش کرد که نسخه بنفش دستگاه به زودی با قیمت 6999 روپیه برای خرید در دسترس خواهد بود. نوکیا C12 پرو دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی LCD با طراحی ناچ بوده و وضوح HD+ یا 1600 در 720 پیکسل دارد. قدرت این دستگاه یک چیپست قدیمی 28 نانومتری Unisoc SC9863A1 است و با اندروید 12 نسخه Go عرضه شد.

یکی از ویژگی های قابل توجه این گوشی هوشمند باتری قابل جابجایی آن است که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. HMD Global حداقل 2 سال آپدیت امنیتی منظم را تضمین می کند، اما هیچ تضمینی برای آپدیت اندروید وجود ندارد. علاوه بر این، شرکت 12 ماه ضمانت تعویض ارائه می دهد.

از نظر قابلیت های دوربین، نوکیا C12 پرو به دوربین عقب 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. از وای فای تک باند، بلوتوث 5.2، GNSS، جک هدفون 3.5 میلی متری، اسلات کارت MicroSD و پورت MicroUSB پشتیبانی می کند. در دیگر خبرها ماه می، نوکیا گوشی هوشمند XR21 Rugged را در بریتانیا معرفی کرد. یک ماه بعد، این دستگاه به بازار ایالات متحده راه یافت. اکنون این گوشی هوشمند به برخی از مناطق اروپایی و همچنین استرالیا وارد شده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید