نوکیا گوشی هوشمند جدید 5G را در ایالات متحده به نام نوکیا G310 معرفی کرد. G310 دستگاهی مقرون به صرفه است که به دلیل طراحی قابل تعمیر توسط کاربر متمایز است. به لطف فناوری QuickFix نوکیا، کاربران می توانند به راحتی قطعات آسیب دیده مانند نمایشگر، باتری و درگاه شارژ را تعویض کنند.

HMD Global، شرکت سازنده گوشی های هوشمند نوکیا، با iFixit همکاری کرده تا دستورالعمل های تعمیر و قطعات جایگزین معتبر را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر قابلیت تعمیر، نوکیا G310 یک گوشی هوشمند بسیار عمومی بوده که دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی HD+ با نرخ نوسازی 90 هرتز است. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 480+ بهره می برد و دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

در بخش دوربین، دوربین سه‌گانه‌ای در عقب دارد که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی می شود. برای دوربین سلفی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای سلفی و چت ویدیویی تدارک دیده شد. علاوه بر این، دستگاه به فناوری صوتی OZO نوکیا مجهز شده است. طبق گفته نوکیا، کیفیت پخش صدا را بهبود می بخشد و ضبط صدا را برای فیلم ها بالا می برد. انرژی Nokia G310 توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 20 واتی تامین می شود. این گوشی همچنین دارای تراشه NFC و حسگر اثر انگشت بیومتریک است.

از نظر نرم افزاری، اندروید 13 هم دارد. G310 5G سومین گوشی هوشمند نوکیا در سال جاری بوده که دارای طراحی QuickFix است و تعمیر آن را آسان می کند. این یک تغییر طراوت در دورانی است که قابلیت تعمیر دستگاه به طور فزاینده ای چالش برانگیز شد. قیمت محصول جدید نوکیا 186 دلار بوده و برای خرید دردسترس است.

 

نوکیا G310 از راه رسید

در اخباری دیگر شرکت اچ ام دی گلوبال، صاحب امتیاز برند نوکیا، یک گوشی سری C به نام نوکیا C210 را در ایالات متحده معرفی کرد. گفته می شود که بسیار بادوام است اما کاربران نمی توانند بر خلاف G310 5G خود تعمیر کنند.

نوکیا C210 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح HD و طراحی ناچ است. صفحه نمایش با پوشش کورنینگ Gorilla Glass 3 در برابر آسیب های تصادفی و خط و خش محافظت می‌شود. دکمه پاور جانبی با حسگر اثرانگشت همراه شد. گفته می شود این گوشی هوشمند به یک شاسی فلزی مقاوم مجهز شده که آن را بادوام می کند. همچنین دارای گواهی IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است.

نوکیا C210 دارای یک ماژول دوربین مستطیلی کوچک در پنل عقب بود که شامل یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی، یک لنز عمق 2 مگاپیکسلی و یک فلاش LED می شود. یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تدارک دیده شده است. در بخش سخت افزاری، نوکیا C210 به پردازنده اسنپدراگون 662 مجهز شده و با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد که برای نیازهای بیشتر، می توان آن را تا 512 گیگابایت از طریق درگاه کارت microSD ارتقا داد.

باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند از شارژ 10 واتی پشتیبانی می کند. از نظر نرم افزاری، با سیستم عامل اندروید 13 همراه است. گزینه های اتصال در Nokia C210 شامل 4G VoLTE، پورت USB-C، جک 3.5 میلی متری صدا، وای فای و بلوتوث می شود. همچنین دارای فناوری صوتی نوکیا OZO با حذف نویز باد برای صدای واضح در ویدیوها است. نوکیا C210 با قیمت 109 دلار به فروش می رسد.

در اخباری مرتبط برند گوشی های هوشمند نوکیا در میان مصرف کنندگان به تولید گوشی هایی که همیشه آزمون دوام را گذرانده اند، مشهور بوده است. از آنجایی که دستگاه ها حتی پس از چندین بار سقوط به راحتی آسیب نمی بینند. اگرچه زمانی که سایر برندهای گوشی هوشمند با برخی مشخصات جذاب وارد بازار شدند، نوکیا مشتریان خود را از دست داد.

منبع

به این پست امتیاز بدید