چری و هواوی جدیدترین محصول خود Luxid S9 را معرفی کردند. با مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها و فناوری با قیمت رقابتی، این SUV کوپه به رقیب مستقیم تسلا مدل Y تبدیل خواهد شد.

لوکسید اس 9 قرار است در نیمه دوم سال 2024 وارد بازار چین شود. این خودرو بر روی پلتفرم ماژولار پیشرفته چری E0X ساخته شده است که به خاطر باتری سیلیکون کاربید 800 ولت ولتاژ بالا معروف است.

انتظار می رود S9 با برادر خود، سدان لوکسید S7، پیشرانه های مشترک داشته باشد و نسخه های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک را به ترتیب با 288 اسب بخار و 489 اسب بخار ارائه کند.

سه گزینه باتری برای Luxid S9 وجود دارد، از جمله باتری های LFP (62 کیلووات ساعت)، M3P (82 کیلووات ساعت) و NMC (100 کیلووات ساعت).

لوکسید اس 9 با قیمتی بین 42200 تا 55550 دلار قصد دارد تسلا مدل Y را در بازار چین کاهش دهد. این استراتژی قیمت گذاری تهاجمی و مجموعه ویژگی های گسترده S9 می تواند آن را به گزینه ای جذاب برای علاقه مندان به خودروهای برقی با بودجه تبدیل کند.

پلتفرم ماژولار پیشرفته E0X چری

Luxid S9 به سیستم کمک رانندگی هواوی ADS 3.0 مجهز شده است. این خودرو دارای بدنه Xmotion 2.0 است که برای بهبود هندلینگ، اسپرت بودن و ایمنی کلی طراحی شده است. در داخل کابین، رانندگان هوآوی Augmented Reality Head-Up Display 2.0 را پیدا می کنند که اطلاعات مهمی را روی شیشه جلو نمایش می دهد.

طراحی بیرونی Luxid S9 با الهام از سدان های Luxid S7 و Ayto M9 دارای زیبایی مدرن و آیرودینامیک است. چراغ های جلو باریک LED که با یک نوار اپتیکال متصل شده اند، قسمت جلویی بسته و خط کاپوت شیب دار، ظاهری متمایز و اسپرت به خودرو بخشیده است.

یک سنسور لیدار ساخت هوآوی بر روی سقف لوکسید اس 9 قرار گرفته است که نشان دهنده قابلیت های پیشرفته کنترل خودکار خودرو است.

ترکیبی از مقرون به صرفه بودن، عملکرد و فناوری پیشرفته Luxide S9، که توسط هواوی و چری پشتیبانی می شود، می تواند آن را به یک رقیب قدرتمند برای تسلا مدل Y تبدیل کند.