نمایشگاه خودروی پکن 2024 از فردا به روی عموم باز می شود، اما زومیت به همراه سایر رسانه های معتبر جهانی یک روز زودتر از بازدید عموم وارد محل نمایشگاه شدند.

کنوانسیون بزرگ در پکن رویدادی برای رونمایی از بسیاری از خودروهای جدید بود، اما در عین حال شاهد ظهور تعدادی از خودروهای معرفی شده بودیم.

عکاس: Kevan Handy / Zomit

یکی از جالب ترین قسمت های نمایشگاه محل حضور خودروی جدید شیائومی بود. در نمایشگاه خودرو پکن، نگاهی دست اول به SU7 Max، قدرتمندترین پرچمدار شیائومی داشتیم و از کیفیت ساخت آن شگفت زده شدیم.

اولین خودروی شیائومی که در سال 2023 معرفی شد، در بازار چین با تسلا مدل اس و پورشه تایکان رقابت می کند و از نظر ظاهری بسیار جذاب است. شیائومی SU7 یک خودروی نسبتا رده بالا است که با قیمتی مناسب عرضه می شود.

بهترین نوع خودروی شیائومی SU7 Max است که از معماری 871 ولتی و باتری 101 کیلووات ساعتی بهره می برد و با یک بار شارژ می تواند 810 کیلومتر را طی کند.

شیائومی SU7 مکس به دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک (AWD) با قدرت 495 کیلووات (معادل 573 اسب بخار) مجهز شده است. به گفته شیائومی با 15 دقیقه شارژ می توان با این خودرو 510 کیلومتر را طی کرد. قیمت شیائومی SU7 Max هیجان انگیز از 38700 یورو شروع می شود.

عکاس: Kevan Handy / Zomit

خودروهای سری SU7 شیائومی مجهز به سیستم کمک راننده Pilot Pro با امکانات پیشرفته هستند و از تراشه Orin انویدیا به همراه اسکنر LiDAR و 11 دوربین استفاده می کنند. البته هنوز سیستم کمک راننده شیائومی در تمام چین موجود نیست.

در فضای داخلی خودرو شیائومی شاهد قطعات هیجان انگیزی از جمله صندلی های روکش چرمی و سیستم صوتی متشکل از 25 بلندگوی Dolby Atmos هستیم. برخی از بلندگوهای خودرو مستقیماً به پشتی صندلی راننده متصل می شوند. دو صفحه نمایش در پشت وجود دارد که در اصل تبلت های شیائومی هستند.

خودروی شیائومی دارای سیستم اطلاعات سرگرمی هیجان انگیز است و با گوشی شیائومی سازگاری کامل دارد. شیائومی گفت کاربران آیفون می توانند به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز متصل شوند.

مقالات مرتبط

عرضه مدل های معمولی خودروهای شیائومی آغاز شده و مدل SU7 Max تا چند روز دیگر در اختیار خریداران چینی قرار می گیرد.

نمایندگان زومیت همچنان در نمایشگاه خودرو پکن حضور دارند. منتظر گزارش های اختصاصی بیشتر در ساعات و روزهای آینده باشید.