کاربران شبکه اجتماعی X در نهایت می توانند از این پلتفرم برای انجام خدمات مالی از جمله ارسال پول به سایر کاربران، خرید اقلام از فروشگاه ها و حتی دریافت سود دارایی های حساب خود استفاده کنند.

رئیس بخش پرداخت شبکه اجتماعی ایکس با ارائه چشم اندازی از فعالیت های مربوط به سامانه پرداخت ایکس می گوید که کاربران این شبکه اجتماعی روزی می توانند برای تمامی امور مالی از آن استفاده کنند.

کریستوفر استنلی، مدیر ارشد امنیت اطلاعات X Payments، ج پست الکترونیکی او می گوید گزینه های پرداخت در این شبکه اجتماعی فراتر از پرداخت انعام خواهد بود. وی در پست اخیر خود اضافه کرد که این قسمت از پلتفرم به کیف پول درون برنامه ای مجهز می شود که قادر به ذخیره و ارسال پول برای سایر کاربران خواهد بود.

شبکه اجتماعی X سیستم پرداخت

استنلی اضافه می کند که هدف نهایی X-Payments ایجاد یک اکوسیستم مالی کاملاً کاربردی است که در آن کاربران هرگز نیازی به برداشت پول از سیستم برای انجام تراکنش های عادی نداشته باشند. او در توییت خود گفت: «هدف نهایی این است که کاربر مجبور به برداشت پول از حساب خود نباشد. اگر زمانی فرا برسد که کاربر بخواهد از سیستم ما پول برداشت کند، ما شکست خورده ایم. کاربران هرگز مجبور به برداشت پول نیستند. آنها باید بتوانند از طریق پلتفرم ما هر کاری که از نظر مالی می خواهند انجام دهند.

استنلی این ادعاها را تنها سه روز پس از اینکه X مجوز انتقال پول را در ایالت تنسی دریافت کرد، مطرح کرد. با آخرین تایید X، این شبکه اجتماعی اکنون مجوز انتقال پول در 25 ایالت آمریکا را دریافت کرده است.

ایلان ماسک در دسامبر 2023 اعلام کرد که قصد دارد خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای X را در اواسط سال 2024 راه‌اندازی کند. برخی منابع آگاه می گویند که ویژگی های X-Payment در ابتدا فقط برای برخی از ارزهای فیات عرضه می شود، اما برخی دیگر می گویند که سیستم X-Payment از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می کند.