واتس اپ اکنون از رمز عبور در iOS پشتیبانی می کند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از Face ID، Touch ID یا کد قفل آیفون وارد حساب کاربری WhatsApp خود شوند.

کلیدهای دسترسی جایگزینی مدرن و ایمن برای گذرواژه‌های معمولی در نظر گرفته می‌شوند و چون این کلیدها به احراز هویت دستگاه نیاز دارند، حملات آنلاین از جمله فیشینگ را خنثی می‌کنند. با رمزهای عبور، دیگر رمز عبوری برای سرقت وجود ندارد و کدهای تأیید پیامک یا احراز هویت یکباره غیرقابل ردیابی هستند.

کلیدهای دسترسی امنیت و سهولت استفاده بیشتری را برای ارمغان فراهم می کند. ورود به حساب کاربری با استفاده از این روش فقط با اسکن Face ID یا Touch ID انجام می شود که بسیار سریعتر و آسانتر از وارد کردن رمز عبور است. به گزارش واتس اپکاربران می توانند با رفتن به Settings > Account و سپس انتخاب گزینه Passkey این قابلیت را فعال کنند.

اپل پشتیبانی از رمزهای عبور را در سال 2022 آغاز کرد و این ویژگی در دستگاه‌های دارای iOS 16 و بالاتر، iPadOS 16 و بالاتر و macOS Ventura و نسخه‌های جدیدتر در دسترس است. بسیاری از شرکت های دیگر، از جمله X (تویتر سابق)، گوگل، تیک تاک، پی پال، بست بای، مایکروسافت، پلی استیشن و ای بی نیز پشتیبانی رمز عبور را اجرا می کنند.