هوندا برای تصاحب بخشی از بازار رو به رشد خودروهای برقی چین که در کنار برندهای قبلی e:N و Lingxi فعالیت می کند، از برند جدیدی به نام Ye رونمایی کرده است و نشان از تلاش جدی این شرکت برای افزایش سهم خود از بزرگترین بازار خودروهای برقی این کشور دارد جهان.

هوندا در مراسمی سه نسخه از خودروهای سری Ye را ارائه کرد که یکی از آنها مدل اسپرت و جذاب Ye GT است. محصولی که تولید انبوه آن از سال 2025 آغاز می شود.این خودروساز همچنین کراس اوورهای Ye P7 و Ye S7 را تا پایان سال 2024 به بازار چین معرفی خواهد کرد.

طبق گزارش CnEVPost، خودروهای سری Ye هوندا بر روی پلت فرم خودروی الکتریکی انحصاری این شرکت به نام e:N Architecture W ساخته شده‌اند.

هوندا برنامه های بلندپروازانه ای برای برند جدید خود دارد و می خواهد تا سال 2027 حداقل 6 مدل از این سری را روانه بازار کند. هدف نهایی هوندا این است که تا سال 2035 تمام محصولات خود را در بازار چین برقی کند.

بازار چین به سرعت در حال تغییر به سمت خودروهای الکتریکی است و سهم خودروسازان ژاپنی از جمله هوندا در این کشور رو به کاهش است. ظهور سریع برندهای داخلی چینی و استارت‌آپ‌های تولیدکننده خودروهای برقی، جایگاه شرکت‌های قدیمی را در این حوزه تهدید کرده است.

تصمیم هوندا برای تنوع بخشیدن به استراتژی خودروهای الکتریکی خود در چین با برند Ye نشان دهنده درک این شرکت از ترجیحات منحصر به فرد مشتریان منطقه است و باید دید که آیا می تواند در سال های آینده جایگاه مهمی در این کشور به دست آورد یا خیر.