وزیر ارتباطات گزارش‌های تخریب تجهیزات فیبر نوری توسط شرکت مخابرات را تأیید کرد و اظهار داشت که با وجود رقبای جدیدی که شرکت مخابرات دارد، باید آن‌ها را بپذیرد و در فضای رقابتی ایجادشده فعالیت کند.

«عیسی زارع‌پور» در گفت‌وگو با شفقنا، در راستای این اقدام از سوی شرکت مخابرات گفت: «شرکت مخابرات ایران دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست و باید بپذیرد که رقبایی برای آن درست شده و رفقای جدیدی پیدا کرده است. این شرکت باید در یک فضای رقابتی کار کند و مردم حق انتخاب داشته باشند.»

اخیراً ویدیوها و تصاویری از تخریب تجهیزات فیبر نوری برخی شرکت‌های اینترنتی توسط شرکت مخابرات در فضای مجازی منتشر شده است. همچنین گزارش‌های مختلفی از برخی شهرها نشان می‌دهد که شرکت مخابرات نسبت به تخریب تجهیزات فیبر نوری و کابل‌های ارتباطی برخی شرکت‌های اینترنتی اقدام کرده تا رقبا را از صحنه خارج کند.

زارع‌پور با اشاره بر تداوم روند تخریب تجهیزات فیبر نوری اعلام کرد که مراحل آن در قانون مشخص شده است و مسیرهای رسیدگی وجود دارد و طبق قانون قانون پیگیری است. او در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات دراین‌خصوص چه تدابیری دارد؟ گفت: «ما سمت مردم هستیم؛ هرکسی که بتواند سرویس بهتری برای مردم فراهم کند، طبیعتاً مردم آن سرویس را انتخاب می‌کنند و ما نباید مانع انتخاب مردم شویم.»

او تأکید کرد که هر شرکتی که بتواند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد، شرکت مخابرات یا هر سرویس دیگری نباید جلوی سرویس‌دهی آن شرکت را بگیرد. زارع‌پور در مورد فضای رقابتی موجود بین شرکت مخابرات و سایر شرکت‌های خدمات اینترنتی افزود: «من مطمئن هستم که مدیران شرکت مخابرات و اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل محترم اصلاً در این فضا نیستند و کاملاً فضای همدلی و همراهی دارند و این موارد هم جزئی بوده که قابل برطرف‌کردن است. اما بالاخره فضای جدیدی در کشور به‌وجود آمده که تا پیش‌ازاین وجود نداشته و طبیعی است که گاهی مقاومت‌هایی در برخی از موارد صورت بگیرد.»

به‌روزرسانی: مدیرعامل شرکت مخابرات اظهارات وزیر ارتباطات را تکذیب کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران، به اظهارات وزیر ارتباطات درخصوص تخریب تجهیزات فیبر نوری توسط شرکت مخابرات واکنش نشان داد. «مجید سلطانی» در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: «درباره اخباری که منتشر شده، روابط‌عمومی مخابرات ایران به‌صورت رسمی به این شائبه پاسخ داده است. تا زمانی که درباره اخباری که منتشر می‌شود صحت‌سنجی صورت نگیرد، نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد.»

او با اشاره به اینکه در شرکت مخابرات سرگرم توسعه زیرساخت‌ها هستند، گفت: «اتفاقاً زیرساخت‌های اپراتورها در کشور در بخش ثابت و سیار از سوی شرکت مخابرات ایران سرویس‌دهی می‌شود. در بخش ثابت، تعداد زیادی از شرکت‌ها هستند که از زیرساخت‌ها و کابل‌های ما استفاده می‌کنند و یا مثلاً شبکه‌های سیار از زیرساخت شرکت مخابرات ایران بهره‌مند می‌شوند.»

سلطانی با رد تخریب تجهیزات فیبر نوری توسط شرکت مخابرات گفت: «شرکت مخابرات که خودش سرویس‌دهنده است، چطور ممکن است که چنین اقدامی را انجام دهد؟ همکاران من به‌هیچ‌وجه نه مجوز چنین کاری را دارند و نه چنین کاری را انجام می‌دهند.»