مایکروسافت اخیراً رایانه های شخصی CoPilot Plus را معرفی کرده است. محصولاتی که برای آوردن نسل جدیدی از قابلیت‌های هوش مصنوعی به ویندوز و منحصراً برای لپ‌تاپ‌های جدید طراحی شده‌اند. اکنون، تنها دو هفته پس از رویداد مذکور، علاقه مندان به ویندوز موفق شده اند ویژگی پیشرفته Recall مبتنی بر هوش مصنوعی را بر روی سخت افزارهای قدیمی و ناسازگار اجرا کنند.

با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی محلی در رایانه‌های جدید CoPilot Plus، ویژگی Recall در پس‌زمینه اجرا می‌شود و هر کاری را که روی رایانه انجام داده‌اید یا دیده‌اید، ضبط می‌کند. این ویژگی سپس یک جدول زمانی قابل پیمایش از رویدادهای ضبط شده با قابلیت جستجوی عکس ها، اسناد، مکالمات و موارد دیگر را فراهم می کند. به گفته مایکروسافت، Recall به یک واحد پردازش عصبی (NPU) در رایانه‌های جدیدتر نیاز دارد، اما در واقع می‌تواند روی سخت‌افزارهای قدیمی‌تر مبتنی بر Arm اجرا شود.

آلباکوریک متخصص معروف ویندوز، ابزاری به نام Amperage ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد Recall را در دستگاه هایی با تراشه های قدیمی تر اسنپدراگون، پردازنده های Microsoft SQ یا تراشه های Ampere فعال کنید. برای استفاده از ابزار ذکر شده، باید آپدیت 24H2 ویندوز 11 را بر روی یکی از ویندوزهای دستگاه Arm نصب کنید.

ابزار Amperage در حال حاضر فقط بر روی سخت‌افزار قدیمی‌تر Arm Windows کار می‌کند، اما با توجه به اینکه رایانه‌های شخصی Copilot Plus به زودی با پردازنده‌های AMD و Intel عرضه می‌شوند، احتمالاً در هفته‌ها یا ماه‌های آینده از طیف وسیع‌تری از پردازنده‌ها پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت اکنون اجزای هوش مصنوعی خود را فقط برای پلتفرم Windows on Arm منتشر کرده است که دلیل اصلی اجرای محدود آن بر روی سخت‌افزار مبتنی بر اینتل و AMD است.

از نظر فنی می‌توانید Recall را در دستگاه‌های x86 فعال کنید، اما تا زمانی که مایکروسافت اجزای x64 AI مورد نیاز برای اجرای آن را منتشر نکند، کار زیادی انجام نخواهد داد.

به زودی ممکن است تعدادی از ویژگی های اضافی را در کامپیوترهای CoPilot Plus مایکروسافت روی سخت افزار موجود مشاهده کنیم. توانایی اجرای Recall روی سخت‌افزار Arm بسیار قدیمی‌تر، مطمئناً این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا مایکروسافت این ویژگی و بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز را به ماشین‌های جدیدتر مجهز به NPU با توانایی بیش از ۴۰ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) محدود می‌کند.